نسخه چاپی

مردم باید ۶ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری راه‌ها را پرداخت كنند

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان این كه مردم باید هزینه نگهداری راه ها را پرداخت كنند، گفت: باید از مصرف كننده نهایی از راه های كشور از طریق عوارض سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان دریافت كرد.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، داوود کشاورزیان در مراسم رونمایی از سامانه نگهداری راه های کشور با بیان این که منابع نگهداری راه ها بسیار محدود است، اظهار کرد: باید 200 هزار کیلومتر راه کشور را تعمیر نگهداری کنیم که منابعی که در اختیار ما قرار می گیرد بسیار کمتر از نیازهاست. باید سالانه 2 میلیارد دلار برای نگهداری راه ها هزینه کنیم این در حالی است که سال گذشته بیشتر از 2 هزار میلیارد تومان نبود.

وی با بیان این که سال گذشته به همین مقدار بدهی بالا آوردیم، افزود: این روند نمی تواند ادامه یابد و توان پیمانکاران محدود است و باید هر چه زودتر فکری برای تامین منابع پایدار برای نگهداری راه ها شود.

وی ادامه داد: مصرف کننده هزینه راه ها را بپذیرد. این واقعیتی است که باید قبول کنیم یا این که از منابع دولتی هزینه ها را تامین کند یا این که مصرف کننده نهایی در قالب عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده ها هزینه های نگهداری راه های کشور را پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: معتقدم در قالب عوارض سوخت باید این کار را انجام دهیم، اگر سالانه 100 تومان به ازای هر لیتر عوارض کسب کنیم سالانه 5 تا 6 هزار میلیارد تومان تامین می شود و می توانیم راه ها را به طور مطلوب نگهداری کنیم.

کشاورزیان با بیان این که نتایج این کار به خود مردم برمی گردد، گفت: به اعتقاد بنده تصمیم عاقلانه ای است که دولت باید تسلیم شده و منابع مورد نیاز را از این طریق تامین کند.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...