نسخه چاپی

افزایش 40 درصدی وقوع جرم‌های اقتصادی در فضای سایبری

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از افزایش 40 درصدی وقوع جرم‌های اقتصادی در فضای سایبری از ابتدای امسال تاكنون در این استان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس از مشهد، جواد جهانشیری دوشنبه‌شب در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و ششمین نمایشگاه شهر هوشمند در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به تعامل مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های دولتی در این نمایشگاه اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه محصولات منحصربه‌فردی را در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشتند که بیشتر این محصولات تنها در تعداد کمی از کشورهای جهان در حال تولید است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولیدات علمی، فناوری اطلاعات و مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر فعالیت در عرصه خریدهای هوشمند و وب، امنیت تجهیزات در فضای مجازی، مدیریت ادمین و مدارس هوشمند نیز تجارب و علم قابل‌توجهی را کسب کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی بدون محدودیت جغرافیایی خاصی همراه با ارائه اطلاعات سریع و ارزان است، بنابراین به‌هیچ‌وجه امنیت لازم برای کاربران را ندارد که این امر منجر به افزایش تهدیدها و تهاجمات در فضای سایبری شده است.

جهانشیری امنیت را یکی از اساسی‌ترین ویژگی در زندگی انسان برشمرد و گفت: امروزه جنگ‌های سایبری در جهان رتبه پنجم انواع جنگ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این امر در حالی بوده که با توجه به فضای نامحدود مجازی برقراری امنیت در آن بسیار سخت است.

وی قرار دادن کلمات عبور و امنیت توسعه الکترونیک همراه با بهره‌گیری از پروتکل‌های امنیتی را ازجمله عوامل جلوگیری از رفع مشکلات ناشی از نبود امنیت در فضای مجازی دانست و اضافه کرد: متأسفانه عدم توجه به اخلاق سایبری در فضای مجازی سبب تجاوز به حریم‌های شخصی افراد شده که ارتقای آگاهی مردم از این امر می‌تواند در رفع آسیب‌های ناشی از بی‌اخلاقی در فضای سایبری کمک کند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از افزایش 40 درصدی وقوع جرم‌های اقتصادی در فضای سایبری از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد و ادامه داد: 37 درصد جرم‌ها در حوزه اخلاقی، 16 درصد اجتماعی و پنج درصد مربوط به سایر جرائم در فضای سایبری است.

جهانشیری تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 77 تا 80 درصد وقوع جرم در فضای سایبری افزایش داشته و این امر در حالی بوده که علاوه بر رشد 133 درصدی دستگیری مجرمان، میزان کشفیات در پنج ماه نخست امسال نیز 38 درصد رشد داشته است.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...