نسخه چاپی

تقاضای 412 "افغانستانی" در سال جاری برای ترك تابعیت

وزارت دادگستری افغانستان اعلام كرد: از ابتدای سال جاری 412 شهروند افغان ترك تابعیت كرده‌اند كه بر اساس قانون باید دارایی‌های منقول خود را نیز بفروش برسانند.

به گزارش نما به نقل از میزان، "امان ریاضت" سخنگوی وزارت دادگستری افغانستان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، 412 نفر از اتباع افغانستان خواستار ترک تابعیت شده‌اند.

وی افزود: این شهروندان افغان بمنظور کسب پناهندگی کشورهای دیگر اقدام به ترک تابعیت افغانستان کرده‌اند.

براساس اظهارات ریاضت، طی کردن مراحل ترک تابعیت پس از بررسی کمیسیون وزارت دادگستری، تأیید شورای وزیران و دستور ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت دادگستری افغانستان ضمن اعلام پذیرفته شدن تعدادی از درخواست‌های شهروندان افغان، گفت که تعدادی دیگر در مرحله اجراست.

دولت در صورتی می‌تواند تقاضای ترک تابعیت شهروند افغان را رد کند که فرد متقاضی مشکل قانونی داشته باشد یا در برابر ادارات، موسسات، شرکت‌های دولتی و اتباع افغانستان مسئولیت‌های مالی یا مقاولات کاری داشته باشد همچنین به جرایم متهم یا تحت تعقیب قضایی قرار داشته باشد و یا به حکم دادگاهی محکوم شده باشد و هنوز مدت محکومیتش را سپری نکرده باشد یا ترک تابعیت شخص، خطری برای امنیت یا منافع و مصالح افغانستان محسوب شود.

همچنین شخصی که تابعیت افغانستان را ترک می‌کند، باید تا مدت یک سال تمام اموال غیر منقول خود را در داخل این کشور به فروش برساند.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...