نسخه چاپی

ظرفیت سوزی در كشتی‌

عکس خبري -ظرفيت سوزي در کشتي‌

می گویند ورزش از سیاست جداست و ما هم به این دیدگاه احترام می گذاریم اما نمی توان فراموش كرد كه ارسلان زیر پرچم كشوری مبارزه می كند كه زمانی مورد تنفر مسلمانان جهان خصوصا ایرانی ها قرار داشت

محمدرضا کاظمی- رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام های دانکلوف و نیکلا پتروف بلغارستان در حالی برگزار شد که دو تیم از کشورمان در این پیکارها شرکت داشت و در نهایت به چند مدال و عنوان دست پیدا کردند. در این آوردگاه، برخی از کشتی گیران هم بازنده شدند که امر غریبی نبوده و مسبوق به سابقه است. کشتی گیران ما هر سال در این آوردگاه حضور پیدا می کنند و حاصل این حضور، برد و باخت های فراوان بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.

تورنمنت های بین المللی دانکلوف و نیکلا پتروف سال هاست که برگزار می شود و در تقسیم بندی جهانی موقعیت و جایگاه این مسابقات متوسط ارزیابی می شود. شاید به همین دلیل است که معمولا تیم های اعزامی ما با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها عازم بلغارستان می شوند.

این مقدمه چینی بیان شد تا واقعیت عریانی را ذکر کرده باشیم و این واقعیت چیزی نیست جز کسب مدال طلای وزن ۷۲ کیلوگرم توسط یکی از فرنگی کاران مطرح کشورمان زیر پرچم کشور صربستان! علی ارسلان همان فرنگی کاری است که مدتی قبل موضوع تغییر تابعیت وی جنجال آفرین و نقل محافل رسانه ای شد. ابتدا بسیاری این عمل را مذموم و نکوهیده عنوان کردند اما بعدا که مشخص شد وی با اذن و اجازه مسئولین فدراسیون کشتی تغییر تابعیت داده است. در همین راستا شخص علی ارسلان در راستای فرونشاندن حواشی، با ذکر خیر از رییس فدراسیون و مذمت سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که امکان بالندگی بیشتر وی را نداده تاکید کرد اگرچه به عضویت تیم ملی صربستان در آمده و از این پس برای این کشور به میدان خواهد رفت اما همچنان خود را متعهد به کشور می داند. با این توصیف، رقابت های بین المللی جام نیکلا پتروف بلغارستان نخستین حضور رسمی این فرنگی کار کشورمان زیر لوای صربستان بود و از قضا در این مسابقات همین کشتی گیر مانع ادامه راه نماینده جوان کشورمان یعنی علیرضا عبدولی شد. ارسلان پس از شکست هموطن خود تا فینال پیش تاخت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

می گویند ورزش از سیاست جداست و ما هم به این دیدگاه احترام می گذاریم اما نمی توان فراموش کرد که ارسلان زیر پرچم کشوری مبارزه می کند که زمانی مورد تنفر مسلمانان جهان خصوصا ایرانی ها قرار داشت. صرب ها در جنگ بوسنی نسبت به مسلمانان ظلم بسیار کردند. البته ممکن است خیلی ها این موضوع یادشان رفته باشد همانطور که مشکلات به وجود آمده از ناحیه غرب و آمریکا را به بوته فراموشی سپرده اند. اگر چنین نبود و غفلت نداشتند برای عزیمت به آمریکا و حضور در مسابقه تشریفاتی کلی هزینه نمی شد تا در نهایت با بی مهری و کم لطفی یانکی ها مواجه شویم.

همانطور که از ابتدا نسبت به سفر کشتی گیران جهت حضور در آمریکا خوش بین نبودیم و در نهایت نیز درستی این بدبینی تایید شد، اکنون نیز با حضور چهره های شاخص کشتی ایران زیر پرچم کشورهای دیگر موافق نیستیم و اعتقاد داریم مسئولین ذیربط به جای پاک کردن صورت مسئله و تسهیل اعزام قهرمانان به خارج، شرایط حضور و بالندگی آنان در داخل را فراهم کنند.

بدیهی است مخالف مراودات ورزشی و حضور موقت قهرمانان ایران در لیگ های مختلف کشورهای خارجی نیستیم اما تغییر پرچم و گوش سپردن به سرود ملی خارجی ها خوشحال مان نمی کند.

۱۴۰۰/۱۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...