نسخه چاپی

بیانیه‌ وزارت خارجه انگلیس درباره سفیر جدید لندن در تهران

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای درخصوص انتصاب سفیر جدید این كشور در تهران اعلام كرد: ارتقای سطح روابط میان دو كشور فرصت همكاری سازنده در خصوص مسائل مختلف راه فراهم خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه هم‌زمان با انتصاب نیکولاس هاپتون، سفیر جدید این کشور در تهران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: بریتانیا برای اولین‌بار از سال 2011 تاکنون سفیر خود را در جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. نیکولاس هاپتون که پیش از این کاردار لندن در تهران بود به عنوان سفیر جدید انتخاب شده است. این اتفاق پس از بازگشایی سفارت ما در تهران روی داد که گامی مهم در پیشبرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور محسوب می‌شود.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، بورس جانسون، رییس دستگاه دیپلماسی انگلیس نیز در پی اعلام این خبر گفت که این اتفاق لحظه‌ای مهم در روابط میان تهران و لندن است.

او افزود: ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان ایران و بریتانیا این فرصت را به ما خواهد داد تا گفت‌وگوهای‌مان را درباره یک سری مسائل شامل پرونده‌های کنسولی که به شدت نسبت به آن‌ها نگران هستم و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز مطرح کرده‌ام، افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس هم‌چنین گفت: من امیدوارم که این آغازی برای همکاری‌های سازنده‌تر میان کشورهای‌مان باشد و به ما اجازه دهد تا به گونه مستقیم‌تر درباره مسائلی هم‌چون حقوق‌بشر و تقش ایران در منطقه به‌علاوه ادامه اجرای توافق هسته‌ای و توسعه روابط تجاری میان دو کشور بحث و رایزنی کنیم.

جانسون در ادامه به ارائه جزییاتی درباره سابقه نیکولاس هاپتون پرداخت و گفت که وی یک دیپلمات با سابقه است که پیش از این سفیر انگلیس در قطر و یمن بوده و در سفارت‌خانه‌های لندن در پاریس، رم و رباط (پایتخت مراکش) فعالیت می‌کرده است.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...