نسخه چاپی

آغاز ساخت دیوار زیرزمینی در مرز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی پروژه گران‌قیمت ساخت دیوار زیرزمینی حائل در مرز غزه برای مقابله با تونل‌های حماس را با بودجه نیم میلیون دلاری آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، منابع خبری محلی می‌گویند رژیم صهیونیستی کار ساخت دیوار زیر زمینی در اطراف نوار غزه را آغاز کرده است.



ساکنین شورای منطقه‌ای «شاعار هانِگِو» (منطقه النقب در نزدیکی مرز غزه) می‌گویند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و ماشین‌آلات سنگین ساختمانی کار بر روی پروژه دیوار حائل زیرزمینی غزه را آغاز کرده‌اند.



به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» ساخت مانع جدید در بالا و زیر مرز غزه، با بودجه گزاف 2 میلیون شِکِل (500 هزار دلار) آغاز شده و نگرانی‌هایی را درباره توان کابینه رژیم صهیونیستی برای تامین این بودجه برانگیخته است.



این پروژه که شامل دیوار غول‌پیکر روی زمین و مانعی چند ده متری زیر زمینی است با هدف جلوگیری از حفاری تونل‌های جدید جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به داخل اراضی اشغالی انجام می‌شود.



یکی از مقامات عالی رتبه حماس در واکنش به آغاز ساخت‌وساز حائل جدید در مرز غزه، تاکید کرد: «آنها (اسرائیل) درخواهند یافت که تله‌های مرگ و گور خود را حفاری کردند.»



«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از این پروژه با عنوان «بزرگترین» پروژه در تاریخ ارتش اسرائیل نام برده و آن را ضامن امنیت ساکنین مناطق جنوبی اراضی اشغالی و مانع تونل‌های حماس عنوان کرد.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...