نسخه چاپی

شهادت یك فلسطینی دیگر در غزه

نظامیان صهیونیست یك جوان فلسطینی را هنگام راهپیمایی اعتراضی در غزه به شهادت رساندند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، اشرف القدره سخنگوی وزیر بهداشت غزه نام این شهید جوان فلسطینی را عبدالرحمن احمد الدباغ و سن وی را 18 سال ذکر کرد.
به گفته القدره، این جوان فلسطینی از ناحیه سر هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان الاقصی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
تظاهرات روز جمعه فلسطینیان در شرق اردوگاه آوارگان دیر البریج نزدیک مرز میان غزه و فلسطین اشغالی برگزار شد.
در حادثه روز جمعه یک فلسطینی دیگر نیز به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست نزدیک منطقه الشجاعیه در نوار غزه زخمی شد.
شاهدان گفتند که چندین جوان در چند منطقه نزدیک مرز فلسطین اشغالی تظاهرات می کردند که هدف شلیک نظامیان صهیونیستی قرار گرفتند.
سخنگوی نظامیان صهیونیست مدعی شد که معترضان از منطقه حایل عبور کردند. وی همچنین استفاده نظامیان صهیونیست از گلوله جنگی علیه فلسطینیان ساکن غزه را انکار کرد.
رژیم صهیونیستی هفته گذشته به کشتار بی دلیل فلسطینیان اعتراف کرد.
یک جوان فلسطینی دوشنبه گذشته نزدیک اردوگاه شعفاط به شهادت رسید؛ نظامیان صهیونیست ابتدا مدعی شدند که وی قصد حمله به سمت آنها را داشته است، اما روز چهارشنبه دستگاه جاسوسی این رژیم اذعان کرد که وی بی دلیل هدف گلوله نظامیان اسراییل (صهیونیست) قرار گرفت و کشته شد.
به نوشته معا، دست کم 28 فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس در اکتبر (مهر) گذشته فقط در غزه به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند. بیشتر این افراد حین برگزاری راهپیمایی های اعتراضی نزدیک مرز غزه به ضرب گلوله صهیونیست ها شهید شده اند.
در جریان اوج اعتراض ها، فلسطینیان ساکن غزه هر جمعه برای اعلام همبستگی با فلسطینیان کرانه باختری و شرق بیت المقدس در منطقه مرزی تجمع می کردند.
بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از یک هزار و 500 غزه ای از آغاز سال 2015 تاکنون در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شده اند که بخش اعظم این حوادث از اکتبر رخ داده است.
علاوه بر غزه، فلسطینیان کرانه باختری و بیت المقدس نیز از حمله های نظامیان صهیونیست در امان نبوده اند. نظامیان صهیونیست از اکتبر گذشته تاکنون بیش از 223 فلسطینی را به بهانه های مختلف به شهادت رسانده اند. منابع فلسطینی می گویند 11 نفر از شهدای انتفاضه دانش آموز بودند.
جوانان فلسطینی همچنان به این اعتراض ها در منطقه مرزی غزه ادامه می دهند و خواستار رفع محاصره ده ساله این منطقه توسط رژیم صهیونیستی هستند. نظامیان صهیونیست نیز هربار به سوی آن ها شلیک می کنند که به زخمی شدن دهها فلسطینی منجر می شود.
حصر غزه باعث شده که جمعیت 1 میلیون و 800 هزار نفری غزه به ورطه فقر سقوط کنند. تخریب ناشی از سه حمله رژیم صهیونیستی به غزه طی شش سال گذشته و روند کند بازسازی این منطقه که باعث شد که سازمان ملل درباره غیرقابل سکونت بودن منطقه غزه تا سال 2020 هشدار دهد.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...