نسخه چاپی

حمام خون در بغداد؛ داعش مسئول حملات

آمار تلفات حمله تروریستی به مجتمع تجاری درشرق بغداد، همچنان افزایش می یابد.داعش مسئولیت این حمله خونین را به عهده گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: آمار تلفات حمله تروریستی به مجتمع تجاری درشرق بغداد، همچنان افزایش می یابد.داعش مسئولیت این حمله خونین را به عهده گرفت.

برخی منابع از کشته و زخمی شدن 40 تن خبر داده اند و برخی دیگر به کشته شدن بیش از 35 و زخمی شدن بیش از 40 نفر اشاره کرده اند، با اینحال گزارش منابع محلی حاکی است، صدای آژیر آمبولانس هایی که در تردد هستند، هنوز قطع نشده است.

برخی رسانه ها از کشته شدن 35 شهروند عراقی و زخمی شدن 44 تن دیگر خبر داده اند، اما درعین حال هنوز منابع رسمی آمار نهایی را اعلام نکرده اند.

فرماندهی عملیات بغداد که مسئول تامین امنیت پایتخت عراق است، هنوز گزارشی در خصوص تلفات انفجارهای جمعه شب در مجتمع تجاری 'النخیل' نداده است، اما این فرماندهی در بیان جزییاتی از حادثه اعلام کرده است که یک خودرو بمب گذاری شده در توقف گاه مجتمع تجاری منفجر شد و یک عامل انتحاری نیز لحظاتی بعد خود را در درب پشتی مجتمع منفجر کرد که تکه های جسدش بر در و دیوار مانده بود.

سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد درعین حال این را هم اضافه کرده که یک عامل انتحاری دوم هم در صحنه حضور داشته است که متواری شده و نیروهای امنیتی درحال تعقیب وی هستند.

وی احتمال داد که عامل دوم در اطراف مجتمع هنوز حضور داشته باشد.

خیابان ها و کوچه های منتهی به خیابان فلسطین همچنان بسته اند و تردد خودروها در آن امکان ندارد.

خودروهای آتش نشانی و نیروهای امدادی نیز برای مهار حریق و امداد به آسیب دیدگان، در مجتمع تجاری به محل شتافتند.

درهمین حال جلیل الربیعی فرماندهی عملیات بغداد نیز لحظاتی بعد از وقوع حادثه حمله تروریستی، در محل حاضر شد و از آنجا به نیروهای امنیتی درخصوص تکرار این دست حملات هشدار داد و خواستار هوشیاری بیشتر نیروهای تحت امر خود شد.

این حمله، به انفجار اواخر ماه مبارک رمضان گذشته در خیابان 'کراده داخل' در مرکز بغداد شباهت های زیادی دارد. از جمله ، در قدرت انفجارهای صورت گرفته و نیز انتخاب زمان حمله که در هر دو مورد آخرین دقایق قبل از نیمه شب، حمله صورت گرفته است.

همچنین هر دو حمله در ایام شب عید صورت گرفته است، به طوری که در کراده چند شب به عید فطر مانده و حمله دیشب چند شب به عید قربان رخ داد.

عراقی ها، ایام شب های عید، بویژه در فصل تابستان و گرمای شدید نزدیک به 50 درجه، از ساعات 10 شب به بعد برای خرید به مراکز تجاری مراجعه می کنند، ازهمین رو در این ساعات بیشترین ازدحام در مراکز خرید دیده می شود.

در خصوص حمله شب عید فطر در کراده داخل ، گفته می شود آمار تلفات بسیار بالا بوده و برخی منابع آن را تا یکهزار تن برآورد کرده اند، اما منابع رسمی همچنان به کشته شدن 200 شهروند عراقی در آن حمله اشاره دارند.

حملات تروریستی به بغداد، بعد ازعملیات فلوجه و نیز جزیره خالدیه که داعش دچار تلفات سنگینی شد و دو مرکز بسیار مهم فرماندهی خود را با هلاکت بیش از دو هزار تن از دست داد، شدت گرفته است.

در عملیات جزیره خالدیه در حدود دو هفته پیش، نزدیک به یکهزار تن ازنیروهای داعش که بسیاری از آنان از فرماندهان این گروه تروریستی بودند، به هلاکت رسیدند.

داعش مسئولیت دو حمله انتحاری در بغداد را به عهده گرفت

در همین حال خبرگزاری اعماق که از داعش حمایت می کند در بیانیه ای در اینترنت گفت دو بمب گذار انتحاری یکی با جلیقه انفجاری و دیگری با یک اتومبیل پراز مواد منفجره این دو حمله را در خیابان فلسطین انجام داده و یک گردهمایی شیعیان در این خیابان را هدف گرفته اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، داعش که اخیرا بسیاری از اراضی تحت کنترل خود را از دست داده حملات انتحاری خود را تشدید کرده است.

در بغداد بیش از چهل نفر دیگر نیز در دو حمله انتخاری در مرکز خرید نخیل واقع در امتداد وزارت نفت زخمی شده اند. یک انفجار در مدخل بازار و دیگری در پارکینگ آن رخ داد.

تصاویر ویدئویی تایید نشده توسط تصویر برداران آماتور در فیسبوک چهار مورد آتش سوزی جداگانه را نشان داده که یک مورد آن شعله ور شدن دو اتومبیل در زیر بزرگراهی است که از نزدیکی بازار عبور می کند.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...