نسخه چاپی

دلیل محرمانه بودن توافق ژنو درباره سوریه

وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاكره با همتای آمریكایی خود در ژنو، اعلام كرد كه توافق دو كشور بر سر سوریه و همكاری علیه تروریسم ضد سوری به دلیل اطلاعات حساس محرمانه است و رسانه ای نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در پایان مذاکرات چندین ساعته روز جمعه سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو، اعلام شد که دو کشور به توافق های مهمی دست یافته اند و همچنین هفته آینده یک نشست دیگر برگزار خواهند کرد.
خبرگزاری ایتارتاس روز شنبه به نقل از لاوروف نوشت: به دلیل وجود اطلاعات حساس در توافق های به دست آمده، موافقت نامه روسیه و آمریکا علنی نخواهد شد، زیرا نباید چنین اطلاعاتی در اختیار افرادی قرار گیرد که در اجرای تدابیر توافق شده کارشکنی می کنند.
وی افزود: دو طرف در مورد طرح آتش بس 48 ساعته در سوریه به توافق رسیده اند و اکنون مسیر آماده پیمودن راه حل سیاسی شده است.
لاوروف در باره ابعاد همکاری های نظامی واشنگتن و مسکو در سوریه که با موافقت دولت این کشور انجام گرفته است، فقط گفت: توافق در مورد محدوده هایی که باید عملیات هوایی صورت گیرد به دست آمده است و در این مناطق فقط هواپیماهای روسیه و آمریکا عملیات انجام می دهند و هواپیماهای سوری به پرواز بر فراز مناطق تحت کنترل معارضان میانه رو پایان می دهند.
اصلی ترین نتیجه مذاکرات روز جمعه افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...