نسخه چاپی

راه‌اندازی كمپین حمایت از ماموران سرشماری

قائم مقام ستاد سرشماری كشور با پیشنهاد اینكه كمپین حمایت از مامور سرشمار به راه بیفتد، اظهار كرد كه برای پیشبرد امور سرشماری سال ۱۳۹۵ بهتر است افراد جامعه حداكثر همكاری را با ماموران سرشماری كنند، زیرا این اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و منطقه‌ای قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علیرضا زاهدیان - معاون طرح‌های آماری و طرح‌های ثبتی مرکز آمار ایران - در نشست خبری که امروز (۲۰ شهریور) در مرکز آمار ایران برگزار شد، اظهار کرد: نتایج سرشماری‌ها تاریخ مصرف ندارد و توان طراحی یک کشور را در طرح‌های ملی نشان می‌دهد که زمینه‌ای برای سواد آماری و فرهنگ آماری در کشور فراهم می‌کند.

او درباره سرشماری سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: ۱۷۰ نفر در جریان سرشماری سال جاری شرکت خواهند داشت که به موجب آن ۷۰۰ فعالیت ملی باید شکل بگیرد. ۴۰ هزار نفر به طور مستقیم مشارکت کرده و ۲۰۵ هزار نفر مامور آمارگیری در جریان سرشماری سال ۱۳۹۵ شرکت خواهند کرد.

زاهدیان درباره مراحل آموزشی آمارگیری در سرشماری سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: اولین مرحله آموزشی از ۲۴ تا ۲۷ شهریور ماه با ۳۰۰ نفر مدرس برگزار خواهد شد و مرحله دوم از سوم تا هشتم مهرماه برگزار می‌شود. همچنین سرشماری اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه، سرشماری حضوری از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان و سرشماری تکمیلی خانوار غایب از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد. در این سرشماری اقلام هویتی مانند تاریخ تولد، جنسیت، میزان تحصیلات، باروری و ... پرسید شده و این اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی‌های توسعه و منطقه‌ای قرار خواهند گرفت.

قائم مقام ستاد سرشماری کشور با بیان اینکه باید افراد جامعه قبل از آغاز آمارگیری با ویژگی مامور آمارگیر آشنا شوند، گفت: ماموران آمارگیر دارای جلیقه هستند و کارت شناسایی دارند.

زاهدیان اظهار کرد: لازم است افراد اطلاعاتی از قبیل کدپستی، نوع مصالح ساختمانی، اسکلت ساختمانی، ویژگی‌های ملکی که در آن سکوت دارند و ... را پیش از سرشماری در اختیار داشته باشند تا در صورت مراجعه مامور آمارگیر بتوانند اطلاعات لازم را به درستی ارائه کنند.

او از رسانه‌ها درخواست کرد تا با به راه انداختن کمپین حمایت از مامور از خانوار ایرانی درخواست شود که با مامور سرشماری نهایت همکاری را به جا بیاورند.

وی اظهار کرد: اطلاعاتی که افراد به ماموران سرشماری ارائه می‌کنند با اطلاعات بین‌المللی مقایسه می‌شود، بنابراین بهتر است افراد جامعه حداکثر همکاری را با ماموران انجام دهند و در نظر داشته باشند که این اقدامات به برنامه‌ریزان کمک خواهد کرد. حداکثر زمانی که هر فرد به نمایندگی از یک خانوار برای پر شدن اطلاعات سرشماری صرف می‌کند ۱۵ دقیقه است و ضرورت اطلاعات جمعیتی کشور ایجاب می‌کند که افراد نهایت همکاری را در زمینه سرشماری سال جاری داشته باشند.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...