نسخه چاپی

پرونده منافقین در عراق بسته شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: دفتر نخست وزیر عراق عصر شنبه در بیانیه ای، با اعلام بسته شدن پرونده منافقین بطور کامل در عراق، آن را به مثابه 'پایان آخرین مرحله از فصل های پرونده های مرتبط با رنج های ملت عراق از جنگ و سرکوب' دانست.

دفتر حیدرالعبادی در این بیانیه، تاکید کرد که دولت عراق، با اخراج آخرین گروه از منافقین ، بطور کامل به حضور منافقین در عراق پایان داد و این پرونده را بطور کامل بست.

بیانیه می افزاید: در جریان آخرین مرحله اخراج منافقین، 280 تن از آنان روز جمعه از پایگاه لیبرتی در حاشیه فرودگاه بین المللی بغداد به کشور آلبانی انتقال یافتند.

بیانیه نخست وزیری عراق در توصیف این رویداد، قید کرده است که 'دولت عراق موفق شد این پرونده را که صفحه دیگری از بقایای رژیم بعثی را شامل می شد، ببندد'.

دفتر العبادی همچنین ، این رویداد را 'آخرین مرحله از فصل های پرونده های مرتبط با رنج های ملت عراق از جنگ و سرکوب و مداخله' توصیف کرده است.

به دنبال اخراج کامل منافقین از سوی دولت عراق و تخلیه باقی مانده اعضای این گروه از کمپ لیبرتی ، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق داشت.

عراقی ها بویژه شیعیان و کردها، پرونده های زیادی علیه جنایات این گروه در محاکم عراق و حتی دادگاه های بین المللی گشوده اند و دادگاه عراق در سال 2009 میلادی رهبران این گروهک را که آمریکایی ها و اروپایی ها نیز طی سال های گذشته آن را تروریسم معرفی کرده اند، به دلیل جنایات صورت گرفته در سرکوب قیام های کردها و شیعیان محکوم کرد.

۱۳۹۵/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...