نسخه چاپی

كشف تونل‌های داعش در شرق رمادی

منابع نظامی و امنیتی عراق از كشف تونل‌های داعش در شرق الرمادی و كشته و زخمی شدن تعدادی داعشی در عملیات نیروهای امنیتی این كشور در استان الانبار خبر دادند. همچنین بیش از 385 منزل در استان الانبار از وجود داعش پاكسازی شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، یک منبع نظامی در عملیات الانبار گزارش داد یگانی از تیپ عشایر استان الانبار موفق شدند در منطقه "البوعبید" واقع در شرق الرمادی تونل‌های داعش را کشف کنند.

به گفته این منبع یگان امنیتی مذکور تونل‌های کشف شده را نابود کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود:‌ علاوه بر این عشایر عراق موفق شدند در این عملیات یک راکت و خمپاره‌اندازی 60 میلی‌متری را نیز کشف کنند. این نیروها به عملیات جستجوی خود در منطقه تازه آزادشده البوعبید تا برقراری کامل امنیت در آن ادامه می‌دهند.

دستگاه امنیتی عراق ماه گذشته میلادی این منطقه را از کنترل داعش خارج کرد.

از سوی دیگر شبکه ماهواره‌ای المنار لبنان به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که یک یگان امنیتی عراقی حمله داعشی‌ها در منطقه الضبعه واقع در شرق "الرطبه" در استان الانبار را دفع کرده و در این عملیات تعدادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند.

همچنین یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که یگانی از ارتش عراق در دو منطقه "الحلابسه" و "البوطیبان" در این استان موفق به آزادسازی 386 خانه و کشف 25 بمب شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز گزارش داد در اثر انفجار مینی که داعش آن را هنگام خروجش از منطقه جزیره الشرقاط در شمال این استان کار گذاشته بود، هشت تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

به گفته این منبع داعش این مین را برای گروه‌های فراری از مناطق تحت تصرف خود در شرقاط و روستاهای اطراف کار گذاشته بود.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، داعش مین‌های بسیاری را در مسیر خانواده‌های فراری قرار داده است و تاکنون بسیاری از آنها در اثر انفجار این مین‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...