نسخه چاپی

شركت آمریكایی به بهانه تحریم، كمپین كمك به تیم ملی راگبی ایران را مسدود كرد

عکس خبري -شرکت آمريکايي به بهانه تحريم، کمپين کمک به تيم ملي راگبي ايران را مسدود کرد

كمك مربی انگلیسی تیم ملی راگبی ایران اعلام كرد شركت آمریكایی «GoFundMe» صفحه مربوط به جمع‌آوری كمك به این تیم را مسدود و مبالغ جمع‌آوری شده را بلوكه كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «لیام دانسیت» کمک مربی انگلیسی تیم ملی راگبی 7 نفره ایران مدتی قبل کمپینی در حمایت از تیم ملی راگبی ایران به راه انداخته و از این طریق موفق شده بود کمک‌های مالی‌ای نیز در حمایت از تیم ملی ایران جمع‌آوری کند.

اما این مربی انگلیسی روز گذشته در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «"راب سولومون" منفور مدیر اجرایی سایت «GoFundMe» کمپین من را در حمایت از تیم ملی راگبی ایران غیرفعال و لغو کرده است».

دانسیت در ادامه تصویری از پیام این سایت را در توجیه این اقدام منتشر کرده است.

در این پیام به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره شده و آمده است: «متأسفانه کمپین شما در نقض این بند از شرایط و مقررات سایت ماست: فعالیت‌هایی با، در، یا شامل کشورها، مناطق، دولت‌ها، افراد، یا نهادهایی که موضوع تحریم‌های اقتصادی آمریکا و دیگر کشورها تحت قوانین قابل اجرا می‌شود، مگر اینکه این فعالیت‌ها صراحتا توسط مقامات دولتی ذیربط مجاز شمرده شود».


مربی انگلیسی تیم ملی راگبی ایران پس از این پیام، ویدئویی از سرعت خارق‌العاده و استعداد فوق‌العاده بازیکنان تیم ملی راگبی ایران منتشر کرده است.

سایت «GoFundMe» که این کمپین را با استناد به تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف کرده و ظاهرا تمامی مبالغ جمع‌آوری شده از طریق این کمپین را نیز با استناد به همین تحریم‌ها بلوکه کرده است، یک سایت اینترنتی است که در زمینه راه‌اندازی کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی فعالیت می‌کند.

فعالیت این سایت از سال 2010 میلادی آغاز شده بود و البته هم‌اکنون مدعی است که برترین سایت اینترنتی جهان در این حوزه است که تنها در یک سال گذشته با مشارکت میلیون‌ها نفر بیش از دو میلیارد دلار کمک‌های مالی از طریق این سایت از طریق کمپین‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

به گفته دانسیت، او بعد از دریافت ایمیل از این شرکت آمریکایی مستقر در کالیفرنیا، از آن‌ها خواسته دستکم پول‌های جمع‌آوری شده را به جای ایران به حسابی در انگلستان منتقل کنند، با این حال این سایت از این پذیرش این درخواست هم خودداری کرده و ضمن بستن صفحه جمع‌آوری کمک، مبلغ جمع‌شده را هم بلوکه کرده است.

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...