نسخه چاپی

انتقاد مدیرعامل اسبق پرسپولیس از طاهری

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با اشاره به استعفای سرپرست این باشگاه گفت: اگر پرسپولیس در فصل دو بازی بسیار حساس داشته باشد، آن بازی‌ها دربی است و در این شرایط، هر اتفاقی می‌تواند تیم را به حاشیه ببرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عباس انصاری‌فرد مدری عامل اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره به مشکلات پیش آمده بین باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ بر سر اسپانسر این باشگاه، گفت: من تحت هر شرایطی معتقدم در بحث‌های مالی باید دست باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به‌عنوان نمادهای فوتبال در ایران باز باشد و آنها بتوانند مثل یک شرکت تجاری، مستقل عمل کنند که با این تفکر، صداوسیما یا سازمان لیگ و فدراسیون حق تعیین تکلیف برای باشگاه‌های فوتبال در امر درآمدزایی را ندارند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم تمام تبلیغات در فوتبال می‌تواند منحصر به این دو باشگاه باشد پس در هر حال باید منافع استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شود اما در این جنگ، چون در ادامه فوتبال متضرر خواهد شد،‌ باید طرفین بنشینند و به یک جمع‌بندی نهایی برسند.

اگر جنگ ادامه داشته باشد، هر کسی می‌خواهد از ابزار خود برای نشان دادن قدرتش استفاده کند و در این صورت، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. الان صداوسیما یکسری توقع و امکاناتی دارد،‌ سازمان لیگ و فدراسیون یکسری توقع و امکانات. در این بین باشگاه‌های فوتبال نیز به‌نوعی دیگر صاحب قدرت هستند.

انصاری‌فرد با اشاره به استعفای علی‌اکبر طاهری در آستانه دربی تصریح کرد: معتقدم این رفتارها چندان جالب نیست. بالاخره اگر پرسپولیس در طول فصل دو بازی بسیار حساس داشته باشد، آن بازی‌ها دربی و تقابل با استقلال است و در این شرایط، هر اتفاقی می‌تواند تیم را به حاشیه ببرد.

امروز بازیکن پیش خودش فکر می‌کند که چه اتفاقی رخ داده مدیرعامل باشگاه می‌خواهد کنار بکشد و آیا این مسئله در ادامه به تیم ضربه می‌زند یا نه؟ همین مسئله، یک حاشیه جدی به پرسپولیس وارد می‌کند. مدیرعامل باتجربه، اول دربی را پشت سر می‌گذارد و سپس حرف از استعفا می‌زند.

وی که سه دوره در مقاطع مختلف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده است، افزود: شاید طاهری به‌شدت تحت‌فشار بوده اما باز هم استعفا، مشکلی را حل نمی‌کند. حتماً او هم می‌خواهد برای باشگاه درآمدزایی کند، ولی باید بداند یکسری مسائل در فوتبال با قهر و استعفا حل نمی‌شود، بلکه باید با مذاکره آن را به سرانجام رساند.

با این حال معتقدم طاهری در ماه‌های اخیر عملکرد بدی نداشته است، ولی در برخی امور، ملاحظاتی باید در نظر می‌گرفت که این کار را نکرد.

انصاری‌فرد ادامه داد: آن‌طور که ما شنیدیم، قرارداد باشگاه با اسپانسر پنج ساله است و در این قرارداد، سود مالی بسیار زیادی به‌دست می‌آید.

طبق گزارش‌هایی که باشگاه ارائه داده، استقبال خوبی نیز از سوی هواداران از این طرح بوده است، اما در این میان چند درصد از کل قرارداد به باشگاه می‌رسد؟ زمانی که من مدیرعامل بودم هم به من از این مدل پیشنهادات برای عقد قرارداد شده بود که مثلاً‌ شرکتی با پرسپولیس قرارداد امضا کند و سودی بیشتر از باشگاه داشته باشد، اما هرگز زیر بار عقد چنین قراردادهایی نرفتم، چون می‌دانستم برند پرسپولیس از هر برند دیگری مهم‌تر است.

همین مسئله‌ای که در ماجرای شرکتی که در کشور امارات افتتاح کردیم تا به باشگاه سود برسد و بعد برای خودمان دردسرهای عجیبی درست کرد، در هر سال 70 درصد سود به باشگاه و تنها 30 درصد سود به آن شرکت می‌داد آن هم سود ارزی، نه ریالی.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خودش مدیرعامل باشگاه دیگری بود و متوجه می‌شد صداوسیما به جای حق پخش، اجازه تبلیغ یک سامانه پیامکی به سازمان لیگ داده است تا سود آن به حساب همه باشگاه‌ها واریز شود، آیا باز هم به دفاع از اعتراض باشگاه پرسپولیس می‌پرداخت یا نه، گفت: به هیچ عنوان دفاع نمی‌کردم.

البته این موضوع باید زمانی که باشگاه پرسپولیس مشغول عقد قرارداد با اسپانسر خود بود، مورد توجه قرار می‌گرفت نه امروز که قرارداد را بسته‌اند و مطمئناً در صورت فسخ یک‌طرفه،‌ استقلال و پرسپولیس ضرر هنگفتی خواهند کرد. امروز دیگر زمان این بحث‌ها و دعواها نیست،‌ زمان توافق است.

به نظرم، باشگاه آن‌قدر مشکلات مالی داشت که وقتی پیشنهاد اسپانسر به دستش رسید،‌ طاهری فوراً پیشنهاد را پذیرفت و امروز گرفتار همان ماجرا شده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس افزود: حقیقت این است که به‌شدت نگران پرسپولیس هستم. امروز باشگاه به خاطر عجله در عقد قرارداد با یک شرکت، به دردسر افتاده و مدیرعامل هم می‌خواهد با استعفای خود، موضوع را فیصله دهد. من تصور می‌کنم در این بحث، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم حق دارند، چون می‌خواهند حق پخش از صداوسیما بگیرند و بین باشگاه‌ها پخش کنند. پرسپولیس هم می‌‌خواهد از داشته‌های خود دفاع کند و این مسائل در هم پیچیده شده است.

در زمانی که مسئولان باشگاه پرسپولیس باید تصمیم عاقلانه می‌گرفتند و برای عقد قرارداد، با چهار نفر مشورت می‌کردند، دست به کاری عجولانه زدند و حالا پرسپولیس وارد این ماجراها شده است.

انصاری‌فرد تصریح کرد: الان پذیرش خواسته سازمان لیگ، یعنی قطع همکاری با اسپانسری که دارند. از سوی دیگر، ادامه همکاری با اسپانسر به معنای در افتادن با سازمان لیگ و صداوسیماست و ممکن است در این شرایط صدای باشگاه‌های دیگر هم دربیاید. به همین خاطر می‌گویم نگران پرسپولیس هستم. کاش موضوع اسپانسر در زمان عقد قرارداد با عقلانیت جلو می‌رفت، ولی امروز تنها راه باقی‌مانده، فقط توافق با سازمان لیگ و صداوسیماست نه قهر و استعفا.

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...