نسخه چاپی

علنی شدن جزئیات توافق آتش‌بس سوریه منتفی شد

واشنگتن بر این باور است كه ابعاد توافق آتش‌بس با مسكو بیش از اندازه حساس است و بنابراین، نمی‌توان جزئیات آن را به طور علنی منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از مخالفان سوری انتظار دارد همکاری با جبهه النصره را در روزهای آتی متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت، واشنگتن بر این باور است که ابعاد توافق آتش‌بس با مسکو بیش از اندازه حساس است و بنا بر این، نمی‌توان جزئیات آن را به طور علنی منتشر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی جزئیات عملیاتی در موارد حساس وجود دارد و با توجه به این جزئیات، فکر نمی‌کنم افشای مفاد توافق، مطابق با منافع آن و نیز منافع هیچ جناحی باشد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواسته بود در اقدامات دیپلماتیک خود در قبال مسأله سوریه شفافیت داشته باشد.

لاوروف گفته بود که تفاهم به عمل آمده باید به طور علنی مطرح شود تا عموم مردم بتوانند موارد نقض آتش‌بس را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا، واشنگتن همچنین انتظار دارد گروه‌های مخالف سوری از تعامل با جبهه النصره پرهیز کنند.

تونر به خبرنگاران گفت: در روزهای آتی ما با جناح مخالف میانه‌رو تعامل داریم و فکر می‌کنیم آن‌ها متوجه هستند که تعامل با جبهه النصره مطابق با منافع آن‌ها نیست.

تونر با طرح این ادعا که جناح مخالف سوریه جدای از جبهه النصره است، اضافه کرد: بسیار مهم است که توافق آتش‌بس در این کشور با موفقیت اجرایی شود

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...