نسخه چاپی

نماینده ایرانی تبار پارلمان كانادا خواستار ازسرگیری روابط «اوتاوا» با تهران شد

نماینده ایرانی‌تبار پارلمان كانادا خواستار از سرگیری روابط كانادا و ایران شد و اعلام كرد كه عدم حضور دیپلماتیك به مردم هر دو كشور آسیب می‌رساند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مجید جوهری» نماینده ایرانی تبار پارلمان کانادا از دولت این کشور خواست تا روابط دیپلماتیک با ایران را از سربگیرد و سفارتخانه‌های ایران و کانادا در هر دو کشور بازگشایی شود.

شبکه سی بی سی کانادا گزارش کرد، جوهری که یکی از نمایندگان لیبرال پارلمان کانادا به حساب می آید از دولت «اتاوا» خواست که روابط دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد و تصریح کرد: «موضع دولت ما این است که روابط قطع شده کانادا با ایران هیچ پیامد مثبتی برای هیچ‌کس ندارد، نه برای مردم کانادا، نه برای مردم ایران و نه برای همپیمانان کانادا و نه برای امنیت جهانی».

وی در حین یک کنفرانس خبری به خبرنگاران تأکید کرد: «نبود نمایندگی دیپلماتیک به مردم هر دو کشور آسیب وارد می‌کند».

«بیژن احمدی» دبیرکل کنگره «ایرانیان کانادا» که به تازگی درخواست بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و کانادا در هر دو کشور را مطرح کرده است، گفت که از زمانیکه دولت سابق محافظه‌کار کانادا در سال 2012 روابط با ایران را قطع کرد و دیپلمات‌های ایرانی را از کانادا اخراج کرد، اتاوا نتوانسته به صورت مستقیم با ایران وارد گفت‌وگو شود.

وی اینگونه در ادامه افزود: «کانادا مجبور است به کشورهای دیگر تکیه کند. در این مورد مجبور است به ایتالیا تکیه کند تا ارتباطات را برای ما انجام دهد. این سیاست خوبی نیست. کانادا به منظور محافظت از منافع شهروندانش می‌بایست مستقیماً با مقامات ایران وارد گفت‌وگو شود».

احمدی تصریح کرد: «ما تنها در موارد خاص می‌توانیم از همپیمانان خود بخواهیم که مسئولیت این موضوع را برعهده بگیرند.»

وی ادامه داد، بدون توانمندی گفت‌وگوی مستقیم و انجام مسئولیت‌های مربوط به دو کشور، مردم ایران و کانادا نمی‌‌توانند گذرنامه خود را تمدید کنند یا اینکه گواهی تولد و فوت خود را صادر کنند. این مسئله همچنین به این مفهوم است که ایرانیان ساکن در ایران نمی‌توانند برای ملاقات با خویشاوندان خود در کانادا، روادید بگیرند و کانادایی‌هایی که به ایران سفر می‌کنند در صورت نیاز به هیچ‌گونه خدمات کنسولی دسترسی ندارند.

۱۳۹۵/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...