نسخه چاپی

مجری تلویزیون:شایعه بیماری سرطان،باعث بیماری قلبی خواهرم شد

به گزارش نما - روزنامه جام جم نوشت:خبر خیلی زود در شبکه‌‌های اجتماعی دست به دست شد و همه‌جا پر شد از این‌که هرمز شجاعی‌مهر به سرطان حنجره مبتلاست! بعد از چند ساعت خبر تکذیب شد، اما صورت مساله پاک نشد!

این مجری و گوینده باسابقه صداوسیما بیمار است، اما این‌که بیماری چیست، حکایت همان ضرب‌المثل قدیمی است؛ یک کلاغ، چهل‌کلاغ!

با شجاعی‌مهر که این روزها در خانه مشغول استراحت است، هم‌صحبت شدیم تا از روزهای درمان و بعد آن برایمان بگوید.

قضیه سرطان حنجره و تکذیب آن چه بود؟

از دو سه ماه قبل گلویم تحریک می‌شد و اذیتم می‌کرد. به چند پزشک متخصص مراجعه کردم، اما گفتند چیزی نیست و جدی‌اش نگیرم تا این‌که مچ دست پسرم شکست و برای درمان او به یک مجتمع پزشکی مراجعه کردم، دکتر شفاعت با دیدن من گفت: «به نظرم تیروئیدت مشکل دارد». در معاینه اولیه متوجه شد غده‌ریزی روی تیروئیدم وجود دارد. برایم اسکن نوشت و بعد مشخص شد غده خوش‌خیم است، اما امکان دارد گسترش پیدا کند، به همین دلیل بعد از بررسی به این نتیجه رسیدند که تیروئید را جراحی و آن را کاملا خارج کنند. عمل جراحی پنج ساعت طول کشید و دو روز در بیمارستان بستری بودم و الان هم در منزل استراحت می‌کنم و طبق گفته پزشکان با توکل به خدا تا دو ماه دیگر حالم خوب می‌شود. وقتی تیروئید کاملا خارج می‌شود، درمان باید از راه‌های دیگر ادامه پیدا کند. باید منتظر بمانم تا یک ماه از جراحی بگذرد تا مشخص شود به یددرمانی نیازی هست یا نه.

پس این‌که گفته شد شما به سرطان مبتلا شده‌اید، شایعه بود؟

شایع شد سرطان حنجره دارم که کاملا اشتباه بود و بیماری‌ام ربطی به حنجره نداشت. تیروئیدم درگیر یک غده شده بود که خدا را شکر خوش‌خیم بود و دیگر نیازی به شیمی‌درمانی و جراحی‌های بعدی ندارد. تحت درمان خواهم بود و پزشکان امیدوارند با مشکل خاصی روبه‌رو نشوم.

زمانی که به شما گفتند گلویتان درگیر بیماری شده‌ و احتمال سرطان هست، چگونه با این موضوع برخورد کردید، به‌ هر حال شما مجری و گوینده هستید و حنجره و گلو به نوعی ابزار حرفه و شغل شماست؟

بدون اغراق و ریاکاری می‌گویم، باور دارم که خداوند مرا دوست دارد، هر اتفاقی که برایم رخ می‌دهد از خداوند تشکر می‌کنم؛ چون معتقدم که حتما حکمت و مصلحتی بوده که من از آن بی‌خبرم. در ساعات اولیه که خبر را به‌ من دادند، طبیعی است که کمی شوکه شوم و به این فکر می‌کردم که چه باید بکنم، اما بعد از گذشت چند ساعتی خیلی راحت آن را پذیرفتم. به نظرم خداوند در مسیر زندگی‌ام بدی قرار نمی‌دهد...


می‌توان این بیماری را به حساب یک تلنگر گذاشت؟

من اسمش را شوخی خدا با خودم می‌گذارم تا حواسم بیشتر جمع باشد.

شایعاتی که در چنین شرایطی در فضای مجازی منتشر می‌شود چه تاثیری روی خود فرد و اطرافیانش دارد؟

خیلی بد بود! وقتی این خبر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اتفاقات بدی برای ما رخ داد. اقوام، خواهر و برادرهایم در شهرستان زندگی می‌کنند. آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی متوجه شده بودند که مبتلا به سرطان حنجره شده‌ام! این خبر آنها را بسیار نگران کرده و حتی خواهرم دچار مشکل قلبی شده بود. انتشار این شایعات بسیار آزاردهنده و حتی خطرناک است و شاید باعث فوت اطرافیان شود. همسر و فرزندانم چند روز فقط پاسخگوی تلفن‌ اقوامی بودند که در شهرستان هستند و با شنیدن خبر سرطان حنجره بشدت نگران شده بودند. در دنیایی که اخبار بیشتر از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود، اخلاق‌مداری حرف اول را می‌زند، نباید هر شنیده‌‌ای را بدون این‌که صحت و سقم آن مشخص شود، نشر داد. شایعه‌ سرطان، خانواده‌ام را با بحران روبرو کرد.

۱۳۹۵/۶/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...