نسخه چاپی

عید غدیر در عراق تعطیل رسمی شود

درخواستی با امضای بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان عراق برای اعلام روز عید غدیر خم به‌ عنوان تعطیل رسمی در سراسر این كشور به رئیس پارلمان ارائه شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری «صوت العراق»، «محمد اللکاش»، عضو فراکسیون «المواطن» عراق از ارائه درخواستی با امضای بیش از ۱۰۰ نماینده مبنی بر اعلام عید غدیرخم به‌ عنوان تعطیل رسمی درسراسر این کشور به رئیس پارلمان خبر داد.



وی افزود: مناسبت دینی «عید غدیرخم»، از اهمیت بسیار ویژه‌ای نزد اکثریت مردم عراق برخوردار است، این در حالی است که اکنون برخی استان‌های عراق این روز را تعطیل رسمی اعلام می‌کنند، اما روز عید غدیر در برخی استان‌های عراق تعطیل نیست و ادارات و نهادهای دولتی در این استان‌ها دایر است که این مسئله باعث ایجاد هرج و مرج شده است.



محمد اللکاش کرد: قانون سازماندهی تعطیلات و مناسبت‌های رسمی یکی از قوانین مهمی است که تصویب آن از پارلمان قبلی تاکنون به دلیل اختلاف‌نظرها در این زمینه به تأخیر افتاده و تاکنون تنها پیشنهاد اولیه این لایحه به پارلمان ارائه شده است.



وی در پایان گفت: ۱۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان عراق با امضای درخواستی و ارائه آن به رئیس پارلمان، اعلام عید غدیرخم به‌ عنوان تعطیل رسمی در سراسر کشور را خواستار شدند و همچنین، از ریاست پارلمان خواستند که بررسی قانون سازماندهی تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها را در اولویت جلسات مجلس پس از تعطیلات عید قربان قرار دهد.

۱۳۹۵/۶/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...