نسخه چاپی

واكنش وزارت خارجه سوریه به اظهارات مغرضانه بان كی مون

وزارت خارجه سوریه در واكنش به اظهارات مغرضانه دبیركل سازمان ملل متحد درباره این كشور عنوان داشت: سازمان ملل از نقش خود در ایجاد راه‌حل‌هایی عادلانه برای مشكلات موجود در عرصه جهانی بسیار دور شده است.

به گزارش نما به نقل از «سانا»، وزارت خارجه سوریه، روز سه‌شنبه انتقادات تندی را علیه «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل مطرح و وی را به «انحراف» از منشور سازمان بین‌المللی متهم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: آنچه در اظهارات امروزِ (سه‌‌شنبه) بان کی‌مون درباره سوریه مطرح شد، از احکام منشور سازمان ملل، که بایستی متصدیِ دبیرکلی آن بر آنها احترام بگزارد، بسیار دور شده است.

این بیانیه افزود: سازمان ملل در دوران دبیرکلی بان کی‌مون از نقش خود در ایجاد راه‌حل‌هایی عادلانه برای مشکلات موجود در عرصه جهانی منحرف شده و نتوانسته است طی دوران مأموریت بان کی‌مون هیچ‌گونه مشکل جهانی را حل و فصل کند، بلکه اتهام‌زنی‌ها و فریاد اعتراض ملت‌های مظلوم به نقش سازمان ملل که جانبدار کشورهای قدرت‌طلب و سلطه‌جو است، افزایش یافت به طوریکه در سراسر جهان اعتراض‌ها نسبت به نقش سازمان ملل و بان کی‌مون بلند شده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: بان کی‌مون باید بداند که ملت سوریه بیش از 5 سال است که با تروریسم مبارزه می‌کند و این ملت تنها صاحب حق انحصاری در تعیین سرنوشت و آینده خود است و ملت‌مان نیازی به موعظه‌های بان کی‌مون ندارد.

وزارت خارجه دمشق این بیانیه را در واکنش اعتراضی به اظهارات روز گذشته بان کی‌مون در مجمع عمومی سازمان ملل، صادر کرد.

بر این اساس، بان کی‌مون، که به‌زودی دوره ریاستش به پایان خواهد رسید در سخنرانی خود مدعی شد: «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در کشتار اغلب غیرنظامیان در سوریه دخیل است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که سرنوشت مردم سوریه به یک نفر مربوط نمی‌شود.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...