نسخه چاپی

نقشه ماموران قلابی برای سرقت گوشی

تبهكار كه با بازی در نقش مأموران پلیس توانسته بودند در نقشه‌ای حساب شده ۱۴۷ گوشی تلفن همراه را سرقت كنند دستگیر شدند و پرونده‌شان برای رسیدگی به دادگاه كیفری فرستاده شد.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین: تبهکار که با بازی در نقش مأموران پلیس توانسته بودند در نقشه‌ای حساب شده ۱۴۷ گوشی تلفن همراه را سرقت کنند دستگیر شدند و پرونده‌شان برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد.

چندي قبل مردي نزد مأموران پليس پايتخت رفت و گفت 3زورگير كه به‌عنوان مسافر سوار خودرواش شده بودند او را پياده و خودرو را سرقت كرده‌اند. وي در اين‌باره گفت: در حوالي ميدان آزادي 3مرد جوان خودرو‌ام را كه يك پژو 405مشكي رنگ است به‌طور دربست به سمت جاده كرج كرايه كردند. اما در بين راه 2نفري كه روي صندلي عقب نشسته بودند قمه‌اي را روي پهلويم گذاشتند و شروع به تهديد كردند. آنها وادارم كردند كه كنار جاده توقف كنم و با زور پياده‌ام كردند. وقتي به آنها التماس كردم و گفتم كه مسافركشي با اين خودرو تنها راه درآمدم است زورگيران گفتند كه 2روز ديگر خودروام را در كنار خيابان رها مي‌كنند.

با شكايت اين مرد مشخصات خودرواش در فهرست خودروهاي مسروقه ثبت شد اما يك روز بعد معلوم شد سارقان با استفاده از اين خودرو نقشه سرقت بزرگي را عملي كرده‌اند. ماجرا از اين قرار بود كه آنها با معرفي خود به‌عنوان مأمور پليس فردي را كه فروشنده گوشي‌هاي تلفن همراه بود دستگير كرده و 147گوشي از او دزديده‌اند. شاكي در اين‌باره به مأموران گفت: چند روز بود كه براي خريد گوشي از شهرستان به تهران آمده بودم.

آن روز تعداد 147دستگاه گوشي را كه داخل كارتن بود به هتل بردم و از آنجا يك آژانس گرفتم تا به ترمينال جنوب بروم اما هنوز زياد از هتل دور نشده بوديم كه سرنشينان يك پژو 405مشكي رنگ با تابلوي ايست جلوي‌مان را گرفتند. 2نفر از آنها لباس‌شخصي بودند و نفر سوم لباس سربازي به تن داشت. آنها گفتند كه مأمور پليس هستند و گوشي‌هايي كه ما داريم كالاي قاچاق است. آنها به من دستبند زدند و سوار ماشين خودشان كردند و يكي از آنها سوار ماشين آژانس شد.

آنها گفتند بايد به مقر پليس برويم اما بعد از طي كردن مسافت كوتاهي در پشت چراغ قرمز يك چهارراه، يكي از آنها كارتن گوشي‌ها را كه حدود 100ميليون تومان ارزش داشت از صندوق عقب خودروي آژانس بيرون آورد و داخل پژو گذاشت. درحالي‌كه ديگر متوجه شده بودم كه آنها مأموران قلابي هستند من را جلوي يك دستگاه خودپرداز بردند و وادارم كردند تا موجودي حسابم را به حسابي كه آنها مي‌گويند واريز كنم. من هم از ترس اين كار را كردم و چند دقيقه بعد من را در خياباني خلوت رها كردند.

يك روز بعد از اين سرقت بود كه تبهكاران طبق وعده‌شان پژوي مسروقه را در خياباني رها كردند اما هيچ سرنخي از آنها وجود نداشت. با اين حال تجسس‌هاي افسران آگاهي در شاخه‌هاي مختلف ادامه يافت تا اينكه معلوم شد پولي كه صاحب گوشي‌ها به‌حساب تبهكاران واريز كرده حساب زني در يكي از شهرستان‌هاي شمالي كشور است. پيگيري اين شماره حساب نشان داد كه فرزند اين زن يكي از سارقان سابقه‌دار است. به اين ترتيب وي دستگير شد و وقتي در برابر شاكي قرار گرفت معلوم شد او يكي از مأموران قلابي است. در چنين شرايطي 2همدست ديگر وي نيز بازداشت شدند.

با آغاز تحقيقات از متهمان معلوم شد كه آنها هنگامي كه شاكي گوشي‌ها را از بازار تهيه كرده بود وي را تعقيب كرده و در نهايت هنگام رفتن او به ترمينال نقشه سرقت‌شان را عملي كرده‌اند. در چنين شرايطي پرونده آنها به اتهام آدم‌ربايي، سرقت مقرون به آزار، مشاركت در سرقت 147دستگاه گوشي و سرقت خودرو به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و قرار است به‌زودي متهمان محاكمه شوند.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...