نسخه چاپی

سبحانی‌فر: حضور ایران در سازمان ملل مقتدرانه بود

‌نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره حضور رییس جمهور و هیات همراه در هفتادویكمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این حضور نشان دهنده اقتدار و جایگاه بالای ایران بود.

به گزارش نما؛ رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مذاکرات و دیدارها با کشورهای مختلف و قدرت‌های بزرگ جهانی نشان دهنده اقدار ایران بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنها کشورهایی حاضر به دیدار و گفت‌وگو با رییس جمهور ما می‌شدند که قدرت و جایگاهی نداشتند، در حالی که امروزه ایران به گفت‌وگو با قدرت‌های بزرگ جهانی و کشورهایی مانند فرانسه و انگستان می‌پردازد که این نشان دهنده اقتدار و جایگاه بالای کشورمان است.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در دنیا به یک جایگاه رفیع رسیده و ما باید حضو پرنگ‌تری در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی داشته باشیم.

سبحانی‌فر با اشاره به جایگاه برتر ایران در خاورمیانه و اهمیت ویژه ایران در منطقه و جهان تصریح کرد: نباید از ارتباط با کشورهای دیگر بترسیم، بلکه باید از آن استقبال کنیم.

وی با اشاره به برجام افزود: همانگونه که در مذاکرات هسته‌ای توانستیم در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان حرف خود را به کرسی بنشانیم، طبیعتا می‌توانیم با این جایگاه و اقتدار به لحاظ سیاسی و دفاعی حضور پررنگ‌تری در منطقه پیدا کرده و از این ظرفیت بیش‌تر استفاده کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل خاطرنشان کرد: در مجموع در این سخنرانی نکاتی بسیار اساسی، مهم و کلیدی مطرح شد.

وی افزود: یکی از نکات مطرح شده از سوی رییس جمهور در این سخنرانی که حائز اهمیت بود، تاکید بر حل مشکلات و اختلافات، همچنین برقراری امنیت از طریق مذاکره و گفت‌وگو، با الگو قراردادن برجام به عنوان یک تجربه موفق بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان گوشه‌هایی از سخنرانی روحانی در سازمان ملل، توجه به امنیت منطقه و جهان، هشدار به کشورهای منطقه به خصوص عربستان برای دامن نزدن به ناامنی در منطقه، تاکید به برعهده گرفتن امنیت خاورمیانه توسط کشورهای منطقه و تذکر به آمریکا درباره اجرای تعهدات خود در قبال برجام را از دیگر موضوعات اساسی مطرح شده در سخرانی رییس جمهور عنوان کرد.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...