نسخه چاپی

89 پاسگاه پلیس در معامله با "طالبان" سقوط كرده است

نماینده استان "دایكندی" در مجلس نمایندگان افغانستان اعلام كرد كه 89 پاسگاه پلیس استان «ارزگان» در معامله با طالبان سقوط كرده و مجلس باید به این موضوع رسیدگی كند.

به گزارش نما به نقل از میزان، نصرالله صادقی زاده نیلی گفت: مجلس باید به طور مشخص این موضوع را بررسی کند که چگونه نظامیانی که سالیان متمادی در دولت افغانستان خدمت کرده اند، به مخالفان می پیوندند و پاسگاه های نظامی را با آنان معامله می کنند.

وی هشدار داد : اگر ارزگان بدست طالبان سقوط کند، چندین استان دیگر در معرض جنگ شدید قرار خواهد گرفت و مجلس وظیفه دارد تا به صدای شکایت مردم گوش فرا داده به آنها رسیدگی کنند.

استان ارزگان در جنوب غرب افغانستان واقع شده و در 10 روز گذشته جنگ شدید بین نیروهای افغان و طالبان بر سرکنترل این استان ادامه دارد.

طالبان هفته گذشته بخشی ازشهر ترینکوت را تصرف کردند که بارسیدن نیروهای کمکی ازقندهارگروه طالبان از شهر ترینکوت عقب نشینی کردند و اما درگیری تاکنون در حومه شهر ادامه دارد.

روز دوشنبه هفته گذشته هواپیمایی آمریکایی بر یک پاسگاه نیروهای پلیس در شاهرا قندهار- ارزگان حمله کرد که در آن 8 سرباز پلیس کشته شدند.

مجلس نمایندگان و مجلس سنای افغانستان در واکنش به این حمله از رئیس جمهوری این کشور خواستند که از آمریکا خسارت بگیرد و در این باره با آمریکایی های گفت وگوی جدی انجام دهد.
وزارت کشور افغانستان نیز از تشکیل هیاتی خبر داده است که حمله هوایی نظامیان آمریکایی به مواضع پلیس در ازرزگان را بررسی و نتیجه آن را با رسانه ها در میان بگذارد.

۱۳۹۵/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...