نسخه چاپی

كری: اسرائیل و فلسطین به سمت جنگ پیش می‌روند

وزیر خارجه آمریكا با انتقاد از تحولات اخیر در اراضی اشغالی فلسطین، افزایش شهرك‌سازی‌های صهیونیستی و افزایش عملیات‌ استشهادی فلسطینیان، تاكید كرد: فلسطین و اسرائیل به سمت جنگ پیش می‌روند.

به گزارش نما، «جان کری» وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک نشست خصوصی با مقامات رژیم صهیونیستی، ضمن انتقاد از سیاست‌های این رژیم در کرانه باختری، اسرائیل را به نقض تعهداتش درباره شهرک‌سازی‌ها متهم کرده و ادعا کرد اسرائیل و فلسطین به سمت جنگ پیش می‌رود.

خبرنگار روزنامه «هاآرتص» از این جلسه خصوصی در سطح وزیران برای بررسی ارائه کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین در پشت درهای بسته می‌نویسد: «کری مرتبا صدای خود را بالا می‌برد و تاکید می‌کرد اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به‌جای حرکت به سمت تاسیس یک دولت (مستقل) فلسطینی، به سمت یک دولت دو ملیتی پیش می‌روند. همچنین فلسطین و اسرائیل به سمت جنگ می‌روند.»

بر این اساس، جان کری با اشاره به لفاظی‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل، افزود مجامع بین‌المللی اگر خواهان پایان دادن به این اتفاقات هستند یا «باید به حرف خود عمل کنند یا اینکه دهانشان را ببندند.»

به نوشته هاآرتص، جان کری اما در این جلسه - که تعداد زیادی دیپلمات غربی در آن حضور داشتند اما به دلیل خصوصی بودن، نامی از آنها برده نشده - بشدت مضطرب به نظر می‌رسید. وی همچنین از فلسطینی‌ها به خاطر افزایش عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها انتقاد کرد.

بر این اساس، مقامات غربی در این جلسه به منبع خبری هاآرتص گفتند انتقادات جان کری از شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری نشان دهنده ناامیدی و همچنین افزایش احتمال تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه‌ای جهت حل مناقشات فلسطین-اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل یا دیگر مجامع بین‌المللی خواهد بود که این مسئله به احتمال زیاد بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام خواهد شد.

«دن شاپیرو» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در مصاحبه با شبکه ده اسرائیل گفته بود دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌های متعددی از جمله قطعنامه شورای امنیت است.

وزیر خارجه آمریکا در جلسه مذکور تاکید کرده بود اقداماتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان انجام می‌دهند و مخصوصا اقداماتی که انجام نمی‌دهند، بن‌بست دیپلماتیک را عمیق‌تر می‌کند.

وی ادعا کرد از زمان انتشار گزارش گروه چهارجانبه موسوم به «صلح خاورمیانه»، جهتی که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به سمت آن حرکت کردند فقط باعث افزایش خشونت صهیونیست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز فلسطینیان شده است.

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...