نسخه چاپی

رئیس دفتر رهبری: حكومت اسلامی «فامیلی» نیست

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح همزمان ۲۰۰ مدرسه بركت در مناطق محروم كشور گفت: همه ما منظره به‌یادماندنی‌ای را كه سربازان ابرقدرت پوشالی در مقابل سربازان ایرانی در منطقه خلیج فارس به زانو درآمدند به یاد داریم. این موضوع از قدرت ایران حكایت دارد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح همزمان 200 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور با اشاره به واقعه غدیر اظهار کرد: غدیر حتی در جوامع شیعه و ارادتمندان اهل بیت غریب است؛ هویت، شناسنامه و آنچه داریم از واقعه غدیر است.



وی افزود: در دوران دفاع مقدس جهان استکبار با تمام قوا مقابل ایران ایستاد و از دشمن ما حمایت کرد، حتی حکومت‌های مرتجع منطقه کمک‌های مادی و معنوی به دشمن ایران را دریغ نکردند تا چراغ سوزان امیرالمؤمنین(ع) در ایران را که تلاش می‌کند ظلمت و تاریکی را محو کند، خاموش کنند و کار به جایی رسیده بود که حتی از فروش سیم خاردار به ایران خودداری می‌کردند.



رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: به یاد داریم که دزفول در دوران جنگ چه کشید، این شهر در بیشتر شب‌ها زیر شلیک موشک‌های ویرانگر بود اما مردم آن مقاومت کردند.



گلپایگانی با اشاره به اینکه تجاوز دشمن منحصر به مناطق مرزی نبود، عنوان کرد: در تهران نیز بسیاری از مردم زیر حملات موشکی رژیم بعث جان باختند.



وی مطرح کرد: مردم ایران 8 سال با تمام سختی‌ها و محرومیت‌ها ساختند و به استکبار اعلام کردند که تسلیم نمی‌شوند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را به‌عنوان شروع‌کننده جنگ معرفی کند و پس از آن جنگ خاتمه یافت.



رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور با زمان شروع جنگ قابل مقایسه نیست، بیان کرد: اگر دشمنان قسم خورده کشور درصدی احتمال می‌دادند پیروز می‌شدند در حمله به ما درنگ نمی‌کردند، اما چه‌چیزی مانع آنها شده است؟



گلپایگانی ادامه داد: همه ما منظره به‌یادماندنی‌ای را که سربازان ابرقدرت پوشالی در مقابل سربازان ایرانی در منطقه خلیج فارس به زانو درآمدند به یاد داریم. این موضوع از قدرت ایران حکایت دارد

.

وی با بازگویی جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عده‌ای تصور می‌کنند ترویج شیعه یعنی به مقدسات دیگر فرقه‌های اسلامی توهین کنند و اینها شیعیان انگلیسی هستند، گفت: اتحاد نیاز جوامع اسلامی است.



رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: به خانواده‌ها و معلمان توصیه می‌کنم تا خطبه پیامبر در غدیر را برای دانش‌آموزان بیان کنند چرا که حاوی نکات ارزشمندی است.



گلپایگانی افزود:‌ این مدارس برای پیمودن راه حضرت علی(ع) افتتاح می‌شود و باید تلاش کرد تا بر دانش و تقوای دانش‌آموزان اضافه کنیم چرا که ایران نیازمند دانشمندان متدین است و دانش‌آموزان امروز افرادی هستند که در آینده زمام کشور را به‌دست می‌گیرند.



وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی «فامیلی» نیست، ابراز کرد: شهید رجایی و باهنر چه‌کسانی بودند؟ آنها یک معلم بودند بنابراین مسئولان بدانند که همیشه نوبت ما نیست و اگر امروز برحسب اتفاق در مسئولیتی قرار گرفته‌ایم توجه داشته باشیم دانش‌آموزان به‌عنوان امانت‌هایی در دست ما هستند که باید نسبت به تربیت و تدین آنها حساس باشیم.


۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...