نسخه چاپی

گرد و غبار در خوزستان به 10 برابر حد مجاز رسید

عکس خبري -گرد و غبار در خوزستان به 10 برابر حد مجاز رسيد

مدیر ملی كارگروه مقابله با گرد و غبار سازمان محیط زیست با بیان اینكه حد مجاز غلظت گرد و غبار 150 است اما امروز در خوزستان و برخی استان‌های جنوبی به 1500 رسیده است گفت: با آغاز فصل پاییز پیش بینی می‌شود بیشتر با این پدیده مواجه باشیم.

به گزارش نما؛ سید ضیاءالدین شعاعی در گفت و گو با فارس در مورد آخرین وضعیت میزان غلظت گرد و غبار در استان‌های جنوبی کشور و خوزستان گفت: از روز 5 شنبه به طور متناوب توده‌های گرد و غبار در سوریه و عراق شکل گرفت که بر اثر وزش بادهای جنوبی به سمت استان‌های جنوب غربی و غرب کشور حرکت کرد.

وی ادامه داد: آخرین توده گرد و غبار ساعت 3 بامداد در مرکز عراق شکل گرفت و به استان‌های جنوبی رسیده است به گونه‌ای که میزان غلظت آلاینده‌ها به 1500 رسید که با توجه به اینکه حد مجاز 150 است می‌توان گفت تقریبا چند برابر حد مجاز است اما بر اساس آنچه مشاهده می‌شود هم اکنون میزان غلظت آلاینده‌ها تقریبا رو به کاهش است.

مدیر ملی کار گروه مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: همینطور در ساعت 12 امروز نیز توده مشابهی در عراق شکل گرفته و به سمت ایران در حال حرکت است اما به نظر می‌رسد میزان غلظت گردو غبار در این توده کمتر از توده قبلی باشد.

شعاعی اظهار داشت: فصل پاییز آغاز فصلی است که انتظار می‌رود گرد و غبار را بیشتر از سایر فصول سال داشته باشیم اما اینکه شدت و تناوب آن چگونه خواهد بود تابع شرایط باد است.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...