نسخه چاپی

واكنش نماینده مجلس به عصبانیت ظریف

نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس گفت: واكنش وزیر جای گله وشكایت دارد. ایشان همواره نزد ما عصبانی بوده اما نزد جان كری، اروپایی‌ها و آمریكایی‌ها لبخند از لبانش نمی‌افتد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به واکنش‌های تند امروز وزیر امور خارجه در صحن علنی، اظهار داشت: بنده قصد نداشتم که سوال امیرعبداللهیان را مطرح کنم بلکه می خواستم آن را در حاشیه بیان کنم و این خبر که حق و موثق بود و هیچ گونه تردیدی در آن وجود نداشت با اصرار خودشان مطرح کردم.بنده چیز خاصی نگفتم حتی ملاحظه هم کردم.



وی با بیان اینکه از بین ۱۰ موردی که می دانستم تنها یکی از آنها را بیان کردم، افزود: این مطلب به قدری صریح و شفاف بود و به هدف اصابت کرد که ظریف را به شدت به هم ریخت و عصبانی کرد. واکنش وزیر جای گله وشکایت دارد. ایشان همواره نزد ما عصبانی بوده اما نزد جان کری، اروپایی ها و آمریکایی ها لبخند از لبانش نمی افتد.



کریمی قدوسی، تصریح کرد: امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه بود و مسئولیت منطقه ای را برعهده داشت که امروز در اوج بحران قرار دارد؛ منطقه در آتش می سوزد و همه جا درگیری، کشتار و صحبت از مذاکره برای حل و پایان بحران منطقه است. حال چه توجیهی وجود دارد وقتی این سردار دیپلماسی در میدانی با این آشوب و بحران به خوبی ماموریتش را انجام می دهد را جابه جا کنند. این مسئله با کدام منطق جور درمی آید؟



نماینده مردم مشهد و کلات با تاکیدبراینکه همه این موضوع را نکوهش کرده اند، ادامه داد: بله درست است یک وزیر می تواند معاونانش را جابه جا کند اما در شرایط بحرانی! این جابه جایی در شرایطی که صحبت از برجام دو است معنا و مفهوم دارد.



کریمی قدوسی تاکید کرد: منظور از برجام دو، ورود به منطقه است که آقای ظریف پیش از این به آقای روحانی در نامه ای اعلام کرده بود که آمادگی دارم تا وارد موضوع منطقه شوم؛ در آنجا طرح 1+1+6 را ارائه می دهد؛ 6 کشور حاشیه خلیج فارس، به اضافه جمهوری اسلامی که برای مذاکره بر سر مسائل منطقه تا بعد از مدتی به علاوه یک شوند و آمریکا را هم وارد کنند. ظریف صراحتا در نامه آورده است که کار در برجام پیش نمی رود مگر آنکه ایران با آمریکایی ها در مسائل منطقه هم مذاکره کند.



وی با اشاره به نحوه رای گیری مطهری، بیان داشت: در یک جمله می توان گفت هیئت رئیسه به هم ریخته بود و هیچ گونه انسجامی نداشت؛ اگر مطهری توهینی از سوی بنده می دید باید ان را تذکر می داد و صحبتم را قطع می کرد. هرکسی که حرف اهانت آمیزی بزند باید صحبتش را همان لحظه قطع کنند، ما از ظریف فقط سوال پرسیدیم، برای او جشن تولد نگرفته بودیم معلوم است سوال هم سخت است؛ طبیعی است که عده ای بخواهند عکس العمل نشان دهند.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رئیس باید مجلس را به نحو احسن اداره کند. آقای مطهری کاملا جناحی عمل کرد، وی نگاه و برداشتی که نسبت به بنده داشت را امروز در مدیریتش اعمال کرد. این در حالی است که پیش از این نیز به مطهری گفته بودم باید آئین نامه مجلس را به دقت مطالعه کند و با هیئت رئیسه هم به خوبی مشورت کند.


۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...