نسخه چاپی

تاجر عربستانی 32 كارگر مصری را بدون آب و غذا زندانی كرد

عکس خبري - تاجر عربستاني 32 کارگر مصري را بدون آب و غذا زنداني کرد

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (دوشنبه) در خبری از زندانی شدن 32 كارگر مصری توسط یك تاجر عربستانی بدون آب، غذا و دارو در یك خانه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ براساس این خبر که با یک فیلم ویدئویی از کارگران همراه است، این کارگران مصری به دلیل پرداخت نشدن حقوق و دستمزد خود برای چندین ماه، علیه این تاجر سعودی به دادگاه شکایت کرده بودند که پس از طرح شکایت، گذرنامه آنها از سوی تاجر عربستانی سلب و آنها بدون آب، غذا و دارو در یک خانه زندانی شدند.
این پایگاه خبری از نحوه تاسف آور برخورد با کارگران خارجی در کشورهای عربی، این نوع برخورد با کارگران خارجی بخصوص مصری ها را رقت بار توصیف کرد.
در این خبر آمده است: این 32 نفر از استان کفر الشیخ مصر بودند و به عنوان ماهیگیر برای این بازرگان عربستانی کار می کردند که به دلیل عمل نکردن تاجر سعودی به مفاد قرارداد و عدم پرداخت حقوق آنها به شورای کار این کشور شکایت کرده بودند.
ابو اسماعیل که یک ماهیگیر مصری است و به عنوان نمایندگی از سوی این کارگران سخن می گفت از سفارت مصر در عربستان خواستار اقدام سریع برای آزادی کارگران و پرداخت حقوق معوقه و بازگشت آنها به جمع خانواده شان شده است.
شرکت ها و تاجران عربستانی به دلیل وضعیت بد اقتصادی که این کشور بدان مبتلا شده است ماهها است که در پرداخت حقوق کارگران دچار مشکل شده و حقوق هزارها کارگر خارجی مصری، پاکستانی، فیلیپینی و هندی همچنان پرداخت نشده باقی مانده و بسیاری از آنها بدون دریافت حقوق معوقه و با وساطت سفارتخانه های خود به کشورشان بازگشته اند.
شرکت اوجیه در عربستان اخیرا یک هزار و 300 نفر از کارکنانش را در مجتمع چاپ قرآن مجید در شهر مدینه منوره به دلیل ناتوانی از پرداخت حقوق، اخراج کرد.
بسیاری از شرکت های مجری طرح های نفتی و عمرانی در عربستان از پرداخت حقوق کارگران خود عاجز شده و حتی به تعطیلی کشیده شده اند.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...