نسخه چاپی

اعتراض شدید ۱۴۰ هزار نپالی در عربستان

در حالی كه عربستان با هدف تامین كسری بودجه شدید، هزینه دریافت ویزا برای اتباع خارجی را به شدت افزایش داده است، كارگران نپالی از جمله بیشترین كارگران خارجی حاضر در عربستان را با مشكل جدی مواجه كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، کاتماندوپست گزارش داد بنا به آمارهای موجود، کارگران نپالی از جمعیت قابل توجهی در عربستان برخوردار هستند. دولت عربستان با هدف کاهش وابستگی خود به نفت و افزایش درآمدهای غیرنفتی، هزینه دریافت ویزا برای اتباع خارجی ورودی به این کشور را به شدت افزایش داده است.



از سوی دیگر، عربستان نیز از جمله مهمترین مقصد کارگران نپالی در سال جاری به حساب می‌آید. آمارهای موجود نشان می‌دهد در سال مالی 2015ـ2016 عربستان 140 هزار کارگر نپالی را به خدمت گرفته است.



عربستان سعودی در سال 2015 با کسری بودجه 100 میلیارد دلاری روبه‌رو بود و با هدف کاهش کسری بودجه خود در سال جاری، هزینه دریافت ویزا برای ورود به این کشور را به شدت افزایش داده است. به عنوان مثال؛ کارگران نپالی باید برای دریافت ویزای 2 ساله عربستان 8 هزار ریال سعودی معادل بیش از 2 هزار دلار پرداخت کنند. این در حالی است که تا پیش از این، آنها تنها 500 ریال سعودی معادل 150 دلار برای ویزای دو ساله پرداخت می‌کردند که این رقم در حال حاضر 16 برابر شده است.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...