نسخه چاپی

گزارش كمیسیون اصل 90 درباره حقوق‌های نجومی

سخنگوی كمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره حقوق‌های نامتعارف گفت: مستثنی شدن برخی دستگاه‌ها از شمول قانون خدمات كشوری باعث شده كه مدیران آن‌ها حقوق زیادی بگیرند و بقیه مدیران حقوق اندك دریافت كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون اصل نود درباره حقوق‌های نامتعارف خوانده شد.

بهرام پارسایی‌نژاد که برای قرائت گزارش پشت تریبون قرار گرفته بود، گفت: افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف به موضوعی داغ و جنجالی در ماه‌های اخیر تبدیل شده و تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: در کمیسیون اصل نود سعی شد با ریشه یابی این امر نامبارک که با سوء استفاده از قانون صورت گرفته، پیشنهادهایی برای جلوگیری از تکرار آن ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه مسئولان عالی رتبه نظام هر یک به نوعی بر جلوگیری از این حقوق‌ها تاکید داشتند که از همه مهمتر سخنان رهبری در نماز عید فطر بود، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در برخورد با این پدیده شوم خواستار سه تصمیم شدند که شامل عزل مدیران متخلف،‌ برگرداندن اموال گرفته شده از بیت المال و مجازات متخلفان می شد.

پارسایی نژاد با بیان اینکه فساد به خصوص فساد مالی، موضوعی پیچیده و چند وجهی و دارای علل مختلفی است، تاکید کرد: وجود انگیزه‌های رفاه طلبی و کاهش روحیه انقلابی در تعداد کمی از مدیران می تواند زمینه ساز فساد و بی عدالتی در جامعه باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه پدیده حقوق‌های غیرقانونی و نامتعارف دارای عواقب متعددی از جمله افزایش فاصله طبقاتی است،‌ اظهار کرد: بر اساس ماهیت گزارش‌های واصله از نهادهای مختلف به کمیسیون اصل نود، موضوع در دو بخش مورد بررسی قرار گرفت؛ اول، نارسایی‌های قانونی و دوم بی قانونی‌های صورت گرفته و بازگشت اموال به خزانه دولت.

وی گفت:‌ مجموع بررسی‌ها بیانگر آن است که نظام پرداخت کشور باید به طور دقیق مورد بازنگری قرار گیرد. زیرا هر مجموعه با استفاده از موارد قانونی و شبه قانونی به مدیران و کارکنان خود حقوق پرداخت می کنند.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...