نسخه چاپی

نزدیك به 13 هزار پلیس از كار بركنار شدند

در موج تازه ای از عملیات پاكسازی در دستگاههای دولتی تركیه در دوران پسا كودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در این كشور، نزدیك به 13 هزار پلیس در عملیات شبانه از كار بركنار شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وزارت کشور ترکیه در عملیات گسترده ای در 81 استان این کشور 12 هزار و 801 تن از کارکنان خود را به ظن و اتهام ارتباط با گروه گولن برکنار کرد که دو هزار و 523 تن از آنها در سطح افسران ارشد پلیس قرار دارند.
گفته می شود سرنوشت پلیس هایی که تعلیق خدمت شده اند، بعداز اتمام تحقیقات روشن خواهد شد.
دولت آنکارا گروه گولن را به تشکیل ساختار موازی در دولت و سازمان تروریستی، به اقدام برای براندازی دولت قانونی در ترکیه متهم کرده و بعداز کودتای 15 جولای، عملیات گسترده ای را در دستگاههای دولتی، شرکتها، نهادهای مردمی، سازمانها، موسسات مالی و آموزشی شروع کرده است.
کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه به عنوان بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه جمعه گذشته در دیدار با گروهی از نمایندگان رسانه های خارجی در ترکیه، با ادعای اینکه در اثر اقدامات دولت آنکارا در حدود یک میلیون نفر از مردم ترکیه، متاثر شده اند، آخرین گزارش حزب متبوع خود را در خصوص اخراجی ها اعلام کرد.
او گفت: در مجموع 93 هزار کارمند دولت دست از کار کشیده شده اند که 59 هزار نفر از آنها از کارمندی دولت اخراج شده اند.
دولت آنکارا با استفاده از اختیاری که مجلس ترکیه در قالب اعلام حالت فوق العاده در کشور به او داده، با بخشنامه های در حکم قانون، به پاکسازی های گسترده در دستگاه دولتی مبادرت می کند.
این پاکسازی ها در حالی صورت می گیرد که دولت آنکارا دیشب مدت حالت فوق العاده در ترکیه را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...