نسخه چاپی

پیوستن 7 هزار اروپایی به داعش

تحقیقات یك مركز بررسی تروریسم در فرانسه حاكی از پیوستن هفت هزار اروپایی به داعش در مناطق درگیری در سوریه و عراق طی سه سال گذشته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: تحقیقات یک مرکز بررسی تروریسم در فرانسه حاکی از پیوستن هفت هزار اروپایی به داعش در مناطق درگیری در سوریه و عراق طی سه سال گذشته است.

این گزارش حاکی است: از این تعداد یک هزار و 500 نفر به اروپا بازگشته اند.

براساس این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، 70 درصد از اروپایی های که به عراق و سوریه مسافرت کرده اند، فرانسوی،انگلیسی، آلمانی بوده یا از افراد خارجی مقیم در این کشورها بودند.

همچنین تعداد افرادی که از فرانسه و انگلیس برای شرکت در جنگ روانه این منطقه شده اند به ترتیب دو هزار و 183 نفر و هزار و700 نفر گزارش شده و از آلمان، بلژیک و سوئد نیز به ترتیب 870، 614 و300 نفر راهی جنگ شده اند.

این گزارش حاکی است: تعداد کسانی که در مدت این سه سال اخیر از اتریش و هلند راهی مناطق درگیری شده اند 278 و 260 نفر ثبت شده و بقیه افراد از سایر کشورهای اروپایی بودند.
براساس این گزارش، از مجموع افرادی که از فرانسه به عراق و سوریه رفتند تاکنون 200 نفر در درگیری ها کشته شده اند.

در این بررسی به برخورد و اقدامات دولت های اروپایی با شبکه های مرتبط با تروریست ها اشاره شده و آمده است: این اقدامات روند بهتری به خود گرفته وهم اکنون 329 پرونده برای 990 نفر درگیر در این بحث در دستگاه قضایی فرانسه باز شده و 169تن در زندان احتیاطی به سر می برند.

مقامات فرانسوی در چارچوب مبارزه با تروریسم تاکنون مانع خروج 380 نفر از این کشور شده و برای 182نفر نیز قرار منع ورود یا تردد به خاک فرانسه صادر کرده اند.

۱۳۹۵/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...