نسخه چاپی

جنگ سوریه بدترین فاجعه انسانی از زمان جنگ جهانی دوم است

وزیر خارجه آمریكا در سخنانی در بروكسل وضع سوریه را فاجعه‌بار دانست. ‎ ‎

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: جان کری، وزیرخارجه آمریکا اصلاح ساختار اتحادیه اروپا را امری ضروری عنوان کرد.

جان کری گفت: به نظر می‌رسد قدرت در جهان اکنون در دست بیش از یک قطب است‎. همواره نقطه‌ای وجود دارد که می توانیم از آن آغاز کنیم.‎ شراکت میان آمریکا و اروپا می‌تواند یک رکن اساسی برای امنیت جهان باشد‎. ارزش‌های بسیاری وجود دارد که آمریکا و اروپا می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند‎. از شرکای قوی، خواستار شراکت قوی هستیم.‎

وی اضافه کرد: باید میان شراکت اقتصادی و شراکت امنیت ملی موازنه برقرار کنیم.‎ می‌خواهیم برای حمایت از ارزش‌هایی که به آن‌ها ایمان داریم، با روسیه همکاری داشته باشیم.

وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد: باید تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت تروریست ها به کشورهایشان و انجام حملات تروریستی هماهنگ شود‎. از پارلمان اروپا می‌خواهیم توافق تبادل اطلاعات برای حمایت از تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریسم را تصویب کند.‎ جنگ در سوریه بدترین فاجعه انسانی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون را رقم زده است.

وی افزود: تداخل پیچیده‌ای میان گروه های مخالف مسلح در سوریه وجود دارد‎. از حمایت مردم سوریه عقب نخواهیم نشست و به بررسی راه های پایان جنگ ادامه خواهیم داد‎. به تلاش ها برای توقف جنگ در سوریه ادامه می دهیم‎. تمام طرف ها در سوریه باید بدون هیچ گونه مانع تراشی اجازه ورود کمک های انسانی را فراهم کنند.‎ برای ایجاد شرایطی جهت از سرگیری مذاکرات تلاش می کنیم.‎

کری مدعی شد: روسیه و دولت سوریه از عملیات صلح آمیز در سوریه عقب نشسته اند و برای اعمال راه حل نظامی تلاش می کنند.

وزیرخارجه آمریکا گفت: کشورهای حامی صلح آنگونه که روسیه در سوریه عمل می کند، عمل نمی کنند.‎ راه حل بحران پناهجویان، توقف جنگ، درگیری و آشوب در خاورمیانه است.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...