نسخه چاپی

هفته سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

یوزهای ایرانی در كمین گرگ‌های سفید

عکس خبري -يوزهاي ايراني در کمين گرگ‌هاي سفيد

تیم ملی ایران فردا از هفته سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم ملی ازبكستان می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران فردا از هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در تاشکند در دیداری حساس به مصاف تیم صدرنشین گروه خود یعنی ازبکستان خواهد رفت.

تیم ملی بعد از یک پیروزی و یک تساوی از 2 هفته اول رقابت‌ها همراه با کره‌چنوبی 4 امتیاز به دست آورده و به واسطه تفاضل گل بهتر تیم دوم جدول محسوب می‌شود. از سوی دیگر ازبک‌ها با 2 برتری یک بر صفر مقابل سوریه و قطر با 6 امتیاز صدرنشین بلامنازع گروه اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه محسوب می‌شود.

بر همین اساس نخستین موضوعی که حساسیت این دیدار را افزایش می‌دهد رقابت بین صدرنشینان گروه اول مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا به شمار می‌رود تا جایی که برنده این مصاف می‌تواند بعد از پایان دیدارهای هفته سوم این رقابت‌ها با خیال راحت‌تری به ادامه رقابت‌ها بیاندیشد. از سوی دیگر این دیدار مصاف تاکتیکی کارلوس کی‌روش و ساموئل بابایان سرمربیان دو تیم و اندیشه‌های فنی آنهاست که در زمین مسابقه به خوبی نمود پیدا می‌کند.



**رکورد شکست‌ناپذیری از دیدار با ازبک‌ها آغاز شده است!

نکته دیگر می‌توان به تمام رکوردهای دو تیم اشاره کرد. ازبک‌ها طی 13 دیدار اخیر خود در سال 2016 فقط در یک دیدار تدارکاتی مقابل کانادا شکست خورده و 12 دیدار دیگر خود را با برتری پشت سر گذاشته است. تیم ملی ایران نیز حدود 3 سال و 4 ماه است که در آسیا مقابل هیچ تیمی از قاره کهن در دیدارهای دوستانه و رسمی شکست نخورده و همین موضوع می‌تواند امیدواری‌ها به این دیدار را افزایش دهد.

با این حال روند شکست‌ناپذیری شاگردان کی‌روش در دیدارهای رسمی در مقابل تیم‌های آسیایی طی سال‌های اخیر که البته به حدود 4 سال می‌رسد از همین دیدار با ازبکستان و از دور برگشت بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران آغاز شده و در صورتی که با دست پر از تاشکند بازگردیم این روند ادامه پیدا خواهد کرد.



**تمام مصاف‌های ایران و ازبکستان

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان همچنین پیش از این 5 بار در تاریخچه دیدارهای خود به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 3 برد نصیب تیم ملی ایران، یک پیروزی نصیب ازبک‌ها و یک تساوی سهم هر دو تیم است.

همچنین از همین گروه روز پنجشنبه علاوه بر دیدار ایران و ازبکستان در تاشکند، تیم ملی سوریه در چین با این تیم دیدار می‌کند و تیم‌های قطر و کره‌‌جنوبی نیز در سئول با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

تیم ملی ایران با پیروزی مقابل ازبکستان ملقب به گرگ‌های سفید این فرصت را خواهد داشت تا دوباره به صدر گروه خود بازگردد.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...