نسخه چاپی

آمریكا از تروریست‌هایی كه كودك سوری را سر بریدند حمایت می‌كند

یك پایگاه تحلیلی در گزارشی نوشت كه آمریكا از گروه‌های تروریستی سوریه از جمله «الزنكی» حمایت می‌كند كه مسئول سربریدن یك كودك بیمار سوری هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، در گزارش 29 سپتامبر «بنیاد قرن جدید» آمده بود که «مایکل رتنی» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تماس‌های مکرری با گروههای تروریستی دارد که به دنبال سرنگونی دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه هستند. این گروههای شامل «احرار الشام»، «جیش الاسلام» و گروهک تروریستی وابسته به «نورالدین الزنکی» می‌شوند.



پایگاه اینترنتی «انادر دی این د امپایر» گزارش کرد، گروهک تروریستی الزنکی توسط اخوان المسلمین سوریه حمایت می‌شود و بودجه آن را سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان «سیا»، عربستان، ترکیه و قطر تأمین می‌کند.



در این گزارش سپس توضیح داده است که در ماه ژوئیه، زنکی دو کلیپ ویدئویی منتشر کرد که سربریدن یک کودک را نمایش می‌داد. این گروه تروریستی مدعی شده بود که این کودک به حزب طرفدار دولت «لواء القدس» وابسته بوده است.



یکی از تروریست‌های الزنکی قبل از آنکه یکی دیگر از اعضای گروه تروریستی آنها موهای این پسربچه را بگیرد و سر او را بر روی یک وانت قرار دهد و چاقو را بر روی سر این کودک بگذارد، می‌گوید: «اینها سگ‌های تو هستند، بشار».



وقتی که سر این پسربچه از بدنش جدال می‌شود، شبه‌نظامیان این گروه تروریستی سر کودک را بلند می‌کنند و فریاد شادی سرمی‌دهند.



لس‌آنجلس تایمز که این گزارش را منتشر کرد، مدعی شد که حمایت آمریکا از گروهک تروریستی زنکی در سپتامبر سال گذشته میلادی دیگر به پایان رسیده است ولی طبق گزارش بنیاد قرن جدید، رتنی و وزارت خارجه آمریکا همچنان با این گروه تروریستی طبق چارچوب همکاری در زمینه آتش‌بس سوریه، ارتباط دارد.



یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به بنیاد مذکور گفت: « به جز جبهه‌النصره و گروهی از گروههای مسلح معارض ناسازگار، ما با هرگروه مرتبط و سازگار وارد ارتباط می‌شویم. این به مفهوم آن نیست که ما با تمامی عقاید آنها موافقیم یا اینکه تمامی اقدامات آنها را تأیید می‌کنیم اما ارتباط گرفتن با آنها حیاتی است و ما با جو سیاسی گروههای معارض مسلح تا حد ممکن در زمینه فرایند تصمیم‌گیری که خود آنها به وجود آورده‌اند، همکاری می‌کنیم».



پایگاه «بیزنس اینسایدر» در اکتبر سال گذشته گزارش کرد، زنکی دریافت کننده تسلیحات آمریکا از جمله موشک‌های ضدتانک «تاو» می‌باشد این مهمات به گردان‌های مختلف ارتش آزاد سوریه و دیگر معارضان سوری از طریق عربستان، اردن و ترکیه، فرستاده می‌شود».



این گزارش اینگونه ادامه داد که رسانه‌ها، الزنکی و دیگر گروههای تروریستی جنایتکار را علیرغم سابقه جنایات و جرایم جنگی‌اشان، میانه‌رو خطاب می‌کنند.



نویسنده مطلب کنونی ادامه داد، تقریباً هیچ گروه میانه‌رویی در سوریه وجود ندارد. سازمان اطلاعات عراق به طور مکرر نشان می‌دهند که چگونه آمریکا این گروهها از جمله داعش را تجهیز می‌کند اما رسانه‌های جریان اصلی اشاره‌ای به این مطالب نمی‌کنند.



«افرا داغر» در ماه مه برای پایگاه «الدوران» نوشت: «مبارزان سوریه خود را ارتش آزاد سوریه یا مبارزان دولت اسلامی یا داعش یا هرنام دیگر که برای خود مناسب می‌دانند، می‌خوانند. هیچ چیز سحر‌آمیز و جادویی دراینباره وجود ندارد. اینها فقط اشکال مختلفی از نام‌هایی هستند که قصد دارند، بقیه را گمراه کنند. در حقیقت آنها همان افراد مشابه هستند که نام‌های متفاوتی برای خود تعیین کرده‌اند».



این گزارش ادامه داد، آمریکا و همپیمانانشان کاملاً به این قضیه واقف هستند. آنها بازی با نام‌ها و اسامی را حفظ کرده‌اند تا بتوانند وانمود کنند که گروههای معارض میانه‌رو در سوریه وجود دارد که آنها می‌توانند از آنها حمایت کنند و القا کنند که این گروهای معارض برای تشکیل دولت انتقالی به جای دولت قانونی سوریه مناسب هستند و می‌توانند داعش را شکست کنند اما در سوریه هیچ‌کس فریب این چیزها را نمی‌خورد.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...