نسخه چاپی

سارق اسناد آژانس امنیت ملی آمریكا بازداشت شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: سارق اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا برای هک کامپیوترهای ایران بازداشت شد.
دو مقام آمریکایی گفتند، فردی که به عنوان پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرد وپلیس فدرال آمریکا او را دستگیر کرد، مظنون به سرقت اسناد کدگذاری شده محرمانه این آژانس برای نفوذ در سیستم های کامپیوتری کشورهای متخاصمی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) چند هفته پیش فردی که کارمند پیمانکاری 'بوز آلن همیلتون' در آژانس امنیت ملی بود را بی سرو صدا بازداشت کرد.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز نوشت، 'اف بی آی' در حال تحقیق درباره احتمال سرقت نرم افزار فوق محرمانه آژانس امنیت ملی برای هک دولت های خارجی و دسترسی به شبکه های کامپیوتری آنها از سوی این فرد است.
اندکی پس از خبر منتشر شده در نیویورک تایمز، وزارت دادگستری آمریکا این فرد را به سرقت اموال دولت و خروج غیرمجاز اطلاعات محرمانه متهم کرد.

'ادوارد اسنودن' کارمند پیمانکاری همیلتون در سال 2013 شمار زیادی از اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد.
درباره سرقت جدید اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات زیادی در دست نیست اما، به نظر می رسد این مورد با قضیه اسنودن فرق دارد. مقامات می گویند، در این مورد جدید، اسناد کدگذاری شده و یا به عبارت دیگر، نرم افزار اصلی سرقت شده است.
از اطلاعات اندکی که تاکنون به دست آمده است، اینگونه به نظر می رسد که فردی برای فروش به اصطلاح تسلیحات سایبری در تلاش بود.

به نظر می رسد، ماهیت اطلاعات سرقت شده از سوی این فرد با اطلاعات سرقتی از سوی اسنودن متفاوت است.
دو مقام آمریکایی گفتند، این پیمانکاری که در هفته های گذشته بازداشت شد، مظنون به سرقت اسناد کدگذاری شده محرمانه طراحی شده از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ در سیستم های کامپیوتری کشورهای متخاصمی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی است.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...