نسخه چاپی

توافق آب و هوایی پاریس اجرا می‌شود

بان كی مون، دبیر كل سازمان ملل اعلام كردكه توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس از ماه آینده میلادی اجرا می شود.

به گزارش نما به نقل ازایرنا: بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کردکه توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس از ماه آینده میلادی اجرا می شود.

بان کی مون در بیانیه ای اعلام کرد، با کمال خوشحالی اعلام می کنم که توافقنامه پاریس از مرحله ای که برای اجرا شدن آن لازم بود، عبور کرد و از چهار نوامبر 2016 به اجرا در خواهد آمد.

وی از دولت ها و جامعه مدنی خواست تا توافقنامه پاریس را به طور کامل اجرا کنند و برای کاهش تاثیرات تغییرات آب و هوایی اقدام کنند.

در همین حال، 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا نیز در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت، توافقنامه پاریس نقطه عطفی برای جلوگیری از گرم شدن خطرناک زمین است.

اوباما افزود، امروز، روزی تاریخی در جنگ برای حفاظت از سیاره ما برای نسل های آینده است. این توافقنامه بهترین نمای ممکن برای نجات این سیاره ای که ما داریم را در اختیار ما می گذارد. ما با خوش بینی، اعتقاد و امید نشان می دهیم که این امر ممکن است.

توافقنامه پاریس از همه 195 کشور امضا کننده می خواهد تا با طرح های داوطلبانه شان برای کاهش گازهای آلاینده اقدام کنند.

قرارداد تاریخی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و رفع موانع بر سر راه اقدامات علیه تغییرات اقلیمی و همچنین سرمایه گذاری در جهت اقتصادی کم کربن، مقاوم، انعطاف پذیر و پایدار در تاریخ 12 دسامبر 2015 در پاریس توسط 195 کشور مورد توافق قرار گرفت.

توافقنامه پاریس برای اولین بار باعث گردیدکه تمامی کشورها برای انجام کاری مشترک بر اساس مسئولیت های تاریخی، فعلی و آینده شان در کنار هم به توافق برسند.

هدف توافقنامه پاریس جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد در قرن جاری و تلاش در جهت محدودیت افزایش دما به زیر 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن پیش از صنعتی شدن است.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...