نسخه چاپی

«متیو» جان ۸۴۲ نفر را گرفت

توفان هولناك «متیو» پیش از رسیدن به آمریكا، در هائیتی جان بیش از ۸۰۰ نفر را گرفت.

به گزارش نما، دانشجو به نقل از رویترز، توفان متیو تا این لحظه بیش از 800 نفر را در هائیتی، قربانی و ده‌ها هزار نفر را آواره و بی‌خانمان کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی، تعداد تلفات این توفان ‌اواخر روز گذشته (جمعه) به دستکم 842 نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود طی ساعات آینده خسارات مالی و جانی بیشتری در این کشور فقیر آمریکایی بر جا بگذارد.

توفان هولناک متیو در ساعات پایانی روز گذشته سواحل جنوبی آمریکا را نیز درنوردید. طبق گزارشها، بخش وسیعی از ایالت‌های جنوبی آمریکا مانند فلوریدا، جورجیا و کارولینای جنوبی از بیم خسارت‌های این توفان هولناک تخلیه شده‌اند. باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – از شهروندان این ایالت‌ها خواسته است خونسردی خود را حفظ کرده و به دستورات ایمنی توجه کنند.

به گفته مرکز ملی توفان آمریکا، توفان متیو با بارش شدید و سیلابی باران نیز همراه خواهد بود و میزان بارش در کشورهای حوزه کارائیب در بالاترین سطح به حدود 100 سانتیمتر خواهد رسید.

توفان متیو اوایل سه‌شنبه با سرعت 233 کیلومتر بر ساعت به هائیتی رسید. قدرت این توفان در مقیاس سفیر – سیمپسون، 4 از 5 برآورد شده است؛ اما پیش‌بینی شده است که با رسیدن به آمریکا از شدت آن کاسته شود.

۱۳۹۵/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...