نسخه چاپی

سناتور آمریكایی: چرا هنوز از عملیات عربستان در یمن پشتیبانی می‌كنیم؟

یك سناتور دموكرات آمریكایی با اشاره به حمایت همه‌جانبه این كشور از عملیات عربستان در یمن، گفت واشنگتن باید پشتیبانی از ریاض پایان دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک سناتور آمریکایی روز یکشنبه به شدت از تداوم حمایت این کشور از عربستان سعودی انتقاد کرد.

«کریس مورفی» که پیش از این هم بارها توقف حمایت از ریاض را خواستار شده بود، در واکنش به حمله مرگبار جنگنده‌های سعودی به صنعا، در توئیتر نوشت که واشنگتن به صورت همه‌جانبه از عملیات عربستان در یمن حمایت کرده است.

این سناتور اهل کنتیکت نوشت: «بمب‌های آمریکایی، هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی، اطلاعات آمریکایی. چرا هنوز داریم به عربستان سعودی کمک می‌کنیم تا چنین کارهایی کند؟»

در حمله روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک مراسم ختم در پایتخت یمن، دستکم 140 نفر کشته و بیش از 700 تن زخمی شدند.

خبرنگار شبکه «آی‌تی‌وی» انگلستان که از محل انفجار بازدید کرده، بقایای موشکی را کشف کرده که در این حمله از آن استفاده شده است.

این شبکه به نقل از یک مقام نظامی یمنی نوشته است که این بمب از نوع «مارک 82» بوده است. این بمب که بیش از 200 کیلوگرم وزن دارد و روی موشک‌های هدایت‌شونده نصب می‌شود، ساخت آمریکاست.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ماه جولای هم گزارش کرده بود که عربستان با استفاده از این مدل از بمب‌های آمریکایی زیرساخت‌های غیرنظامی در یمن را هدف قرار می‌دهد.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این حمله بیانیه‌ای صادر کرده و عملیات سعودی‌ها در یمن را «دفاع از تمامیت ارضی» عربستان توصیف کرده، اما گفته واشنگتن در تداوم این جنگ نگران است و برای حمایت از این عملیات، به عربستان «چک سفید امضا» نداده است.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن روز یکشنبه در واکنش به این حمله گفت: «عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا در یمن کشتار راه انداخته است. واشنگتن مستقیما در حملات عربستان دخیل است، اما تلاش می‌کند خود را بی‌طرف جلوه دهد.»

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...