نسخه چاپی

اعزام نیرو یمنی‌ها به مرزهای عربستان برای پاسخ به جنایت اخیر

به گزارش نما - ایسنا نوشت: یمن برای نبردی بزرگ در مرزهای عربستان آماده می‌شود.

درحالی که جنایت اخیر عربستان در بمباران یک مجلس ختم در صنعاء با اعتراضات گسترده مواجه شده، جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی هم‌چنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهند. نیروهای یمنی نیز برای نبردی بزرگ در مرزهای عربستان آماده می‌شوند.

هزاران تن از مردم یمن در تظاهرات روز یک شنبه خود تحت عنوان "آتشفشان خشم" با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه عربستان و جنایت این کشور در بمباران یک مجلس ختم در صنعاء و کشته و زخمی شدن صدها تن، در مقابل دفتر سازمان ملل در یمن تجمع کردندشعار سر دادند.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن نیز در این باره عنوان داشت: من از تمام مردم یمن می خواهم برای مبارزه با این تجاوزات با تمام قدرت به میدان بیایند. زمان فراخواندن تمام نیروهای مسلح وامنیتی و کمیته های مردمی برای رفتن به جبهه های درگیری با هدف گرفتن انتقام قربانیان‌مان فرا رسیده است.

وی از وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت کشور یمن خواست تا اقدامات لازم برای پذیرش این نیروها در جبهه های نجران و جیزان و عسیر که در مناطق مرزی با عربستان قرار گرفته‌اند اتخاذ کنند.

این در حالی است که شبکه الاخباریه عربستان با انتشار ویدئویی از استقرار نیروهای نظامی عربستانی بیشتری در مرزها با یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی وابسته به گارد ملی عربستان به همراه تجهیزات جنگی خود به نجران رسیدند و ماموریت آنها تقویت امنیت در نوار مرزی است.

فهد الدوسری، معاون فرمانده نیروهای گارد ملی عربستان عنوان داشت که نیروهای بیشتری طی دو یا سه هفته آینده به این منطقه اعزام می‌شوند.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز عربستان روز یکشنبه منطقه همدان واقع در استان صنعاء را مورد هدف قرار دادند.

یک منبع امنیتی در این استان عنوان داشت که جنگنده‌های متجاوز در حملات هوایی خود منطقه البلس را نیز مورد هدف قرار دادند. شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده های متجاوز سعودی منطقه ساحلی المخا واقع در غرب تعز را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر حزب ائتلاف مردمی سوسیال مصر در اعتراض به جنایت عربستان علیه یک مجلس ختم در صنعا و کشته و زخمی شدن صدها تن خواهان خارج شدن مصر از ائتلاف متجاوز عربستان شد.

این درحالیست که به گزارش سایت شبکه خبری المیادین منابع آگاه عنوان داشتند که ائتلاف متجاوز عربستان با تشکیل کمیته تحقیقاتی بین المللی در خصوص کشتار صنعا مخالفت کرده است.

بنا به گفته این منابع ائتلاف عربستان اعلام کرده که تنها در کمیته ای حضور می یابد که آمریکایی ها در آن مشارکت داشته باشند.

منابع سیاسی یمنی عنوان داشتند که ائتلاف متجاوز عربستان با انتقال مجروحان جنایت صنعاء از طریق هوایی مخالفت کرده و مانع این اقدام شده است.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...