نسخه چاپی

الاخبار: سعودی متوسل به تروریست‌ها شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: دستگاه امنیتی سعودی درصدد انتقال تروریست های مسلح از جنوب سوریه به نجران و جیزان است تا از آنها برای مقابله با نفوذ نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی استفاده کند.

الاخبار امروز دوشنبه افزود: دستگاه امنیتی سعودی مآموریت جدیدی برای گروه های معارض سوری وابسته به « الموک»(اتاق عملیات در اردن) در جنوب سوریه تعریف کرده است بعداز آنکه ثابت شد این تروریست ها قادر به خلق پیروزی علیه ارتش سوریه در مناطق درعا و قنیطره در چارچوب نبردهای موسوم به « توفان جنوب» نیستند.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: دستگاه امنیتی سعودی که نگران پیشروی مبارزان حوثی در مرزهای سعودی و یمن به ویژه نفوذ آنها به شهرهای جیزان ، نجران و عسیر و وارد شدن ضربه های سخت به نیروهای ارتش سعودی و گارد ملی آن است، تصمیم گرفته از تروریست های مستقر در جنوب سوریه در ماموریتی دیگر استفاده کند.

الاخبار به نقل از منابع امنیتی مرتبط با جبهه جنوبی سوریه نوشت: دستگاه امنیتی سعودی در حال سازماندهی سه تا چهار هزار عنصر مسلح در جنوب سوریه و انتقال آنها به مرزها سعودی و یمن است تا از آنها در جنگ های ضد حوثی ها و نیروهای علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن استفاده کند.

براساس گزارش این منابع، دستگاه های امنیتی سعودی و اردن، دوره های آموزش نظامی عناصر مسلح تروریست در جنوب سوریه را از اواخر ماه اوت گذشته در پایگاه ها ارتش اردن در شمال این کشور و همچنین پایگاه های گارد ملی سعودی در دو منطقه عرعر و حفرالباطن در شمال شرق سعودی از سر گرفته اند.

دوره های آموزشی تروریست های مسلح ماه مه گذشته بعداز پایان دوره 1800 عنصر مسلح متوقف شده بود.

این عناصر مسلح تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» سازماندهی شده و مقادیر زیادی پول و سلاح از آمریکا دریافت کرده بودند اما حتی نتوانستند در مناطق مرزی تنف و بوکمال سوریه علیه داعش اقدامی کنند.

الاخبار خاطرنشان کرد که دستگاه امنیتی سعودی پیشتر هم تعدادی از مزدوران خارجی را برای کمک به نیروهای سعودی و نیروهای وفادار به آن در یمن استخدام کرده است.

گارد ملی سعودی در دهه هشتاد قرن گذشته هم تعدادی از عناصر مسلح سوری به طور مشخص از اهلی دیرالزور را استخدام کرده بود تا به نیروهای سعودی ملحق شوند و همزمان برای سربازگیری ازعشایر الدیر در ازای اعطای تابعیت به آنها تلاش کرده بود.

الاخبار در عین حال به نقل از منابع امنیتی خود تاکید کرد: بعید است دستگاه امنیتی سعودی بتواند برای بکارگیری عناصر مسلح مستقر در جنوب سوریه به موفقیت بارزی دست یابد زیرا اتاق عملیات الموک اطلاعاتی بدست آورده است که ارتش سوریه قصد عملیاتی در منطقه درعا دارد.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع امنیتی افزود: دستگاه امنیتی سعودی حاضر شده به عناصر مسلح برای دفاع از مرزهایش در مقابل حوثی ها مبالغ زیادی پول پرداخت کند اما بسیار برای آن سخت است که تعداد عنصر مسلح مورد نیازش را تامین کند.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...