نسخه چاپی

لایحه جامع انتخاباتی به مجلس می‌رود

معاون پارلمانی رئیس جمهور از آمادگی ارسال لایحه جامع انتخاباتی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور از آمادگی ارسال لایحه جامع انتخاباتی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حسینعلی امیری درباره آخرین وضعیت لایحه نظام جامع انتخابات کشور، گفت: این لایحه تهیه شده و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: وزارت کشور با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، کنش‌گران سیاسی و کارشناسان شورای نگهبان لایحه نظام جامع انتخاباتی را تهیه کردند و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

امیری در رابطه با طرح استفساریه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح به نوعی در صدد کاهش اختیارات شورای نگهبان بود که اعضای شورای نگهبان نسبت به آن ایراداتی داشتند.

وی افزود: طبق گفته‌ سخنگوی شورای نگهبان این طرح حق اظهار نظر شورای نگهبان را درباره صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی محدود کرد و مغایر با اصل 99 قانون اساسی تشخیص داده شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد:‌ این طرح در حال حاضر در مجلس است، اگر مجلس روی قوانین اصرار کند و نظر شورای نگهبان را تأمین کند، این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام بازمی‌گردد.

گفتنی است، پیش‌نویس لایحه نظام جامع انتخابات 2 ماه گذشته با امضاء وزیر کشور به هیئت دولت ارائه و پس از تصویب از سوی هیئت وزیران به مجلس تقدیم شد.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...