نسخه چاپی

سعودی هاسایت وزارت خارجه عراق را هك كردند

در تحولی تازه از تشدید اختلافات بین بغداد و ریاض، سعودی ها روز شنبه به سایت رسمی وزارت خارجه عراق در شبكه مجازی حمله كرده و آن را هك كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، هکرهای سعودی با سیاه کردن کامل صفحه رسمی وزارت خارجه عراق و عدم امکان دسترسی به این سایت، نشان رسمی پادشاهی عربستان سعودی که شامل نخل و دو شمشیر است را جایگزین آن کرده اند.

هکرهای سعودی خطاب به عراقی ها مدعی شده اند که 'اگر از هک کردن سایت های سعودی دست برندارید، در همه جا در کمین شما نشسته ایم'.

این حمله اینترنتی به سایت رسمی وزارت خارجه عراق، تنها یک روز پس از حملات شدید اللحن وزارت خارجه عراق به اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی که مخالفت خود را با مشارکت تشکیلات بسیج مردمی 'الحشد الشعبی' در عملیات موصل عنوان کرده بود، صورت گرفته است.

وزارت خارجه عراق در موضع گیری نسبت به اظهارات 'عادل الجبیر' گفته بود که سخنان الجبیر فاقد هرگونه ارزش است و حتی شایسته آن نیست به آن اهتمام داده شود.

تشدید اختلافات بین بغداد و ریاض به ویژه پس از جنجال های سیاسی که 'ثامر السبهان' سفیر سابق عربستان در عراق ایجاد کرد، منجر به کشیده شدن این اختلافات به سطح شبکه های مجازی شد و نوعی جنگ اینترنتی را بین هکرهای عراقی و سعودی ایجاد کرده است.

بخشی از این جنگ اینترنتی را هکرهای نزدیک به گروه های مقاومت اسلامی در عراق علیه سعودی ها مدیریت می کنند، به طوری که بارها مشاهده شده است که عراقی ها یک سایت سعودی را هک کرده و شعارها و نشانه های تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی یا گروه های مقاومت اسلامی در عراق را جایگزین صفحه اصلی کرده اند.

۱۳۹۵/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...