نسخه چاپی

صدها نیروی ویژه ارتش عراق در اطراف موصل مستقر شدند

همزمان با آماده شدن ارتش عراق برای بازپس‌گیری موصل و تخمین كارشناسان در خصوص شروع این عملیات طی دو هفته آینده، یك گروه چند صد نفری از نیروهای ویژه در نزدیك این شهر مهم مستقر شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دولت عراق هنوز تاریخ مشخصی برای حمله به دومین شهر بزرگ این کشور یعنی موصل و بازپس‌گیری آن از داعشی‌ها مشخص نکرده، ولی مشخصاً هر روز بر تعداد نیروهای آماده به حمله در اطراف این شهر افزوده می‌شود.

آخرین تحول عمده در اعزام نیرو به اطراف موصل را شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مخابره و اعلام کرده که صدها نیروی ویژه ارتش عراق، دیروز (جمعه) در نزدیکی موصل مستقر شده‌اند.

یکی از اعضای این تیم عملیاتی که البته اجازه نداشته در خصوص جزئیات تحرکات واحد خود با رسانه‌ها سخن بگوید، به شرط ناشناس ماندن به خبرنگار سی‌بی‌اس گفته است: «دیروز فرمانده به ما گفت "آزادسازی موصل دارد شروع می‌شود."»

کارشناسان نظامی احتمال می‌دهند که ارتش عراق طی دو هفته آینده، حمله به موصل را آغاز کند.

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرده بود که داعش برای مقابله با حمله ارتش عراق، در حال بمب‌گذاری ساختمان‌ها و پل‌هاست. آمریکایی‌ها گفته بودند که داعش حتی فکر کور کردن دید خلبانان حاضر در تیم‌های پشتیبانی هوایی را هم کرده و گودال‌هایی پر از نفت و لاستیک آماده به آتش، برای این حفر کرده است.

آزادسازی موصل به بهانه‌ای برای هجوم و بازگشت نیروهای خارجی به عراق هم تبدیل شده است. ارتش آمریکا که گفته می‌شد سال 2011 عراق را ترک کرده، حالا 6 هزار نیروی نظامی در عراق دارد و می‌گوید که به درخواست دولت مرکزی این کشور، در عملیات آزادسازی موصل نفت‌خیر شرکت خواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم اصرار دارد نیروهای ارتش کشورش که این روزها در شمال عراق حضور دارند، در این عملیات شرکت داشته باشند. دولت عراق به شدت به حضور سربازان ترکیه در شمال این کشور و اظهارات مداخله‌جویانه مسئولان این کشور معترض است.

۱۳۹۵/۷/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...