نسخه چاپی

اروپا از انگلیس كه چون «كودكی لوس» رفتار می‌كند خسته شده است

یك نماینده پارلمان انگلیس طی اظهاراتی در گفت‌وگو با یك خبرگزاری روس، رفتار انگلیس را به رفتار «كودكی لوس» تشبیه كرد و با اشاره به خستگی اروپا از رفتارها و عملكرد این كشور، خواستار توسل بریتانیا به مذاكره به‌منظور پیشگیری از تحقق «برگزیت دشوار» شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «پل موناگان» نماینده پارلمان انگلیس از حزب ملی اسکاتلند که به اختصار SNP نامیده می‌شود، امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری Rossiya Segodnya در خصوص موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» اعلام کرد: «چنانچه انگلیس از رفتار کردن همچون کودکی لوس دست بردارد و به نقش ناچیز خود در سیاست بین‌الملل کنونی توجه داشته باشد، می‌تواند مانع از بروز «برگزیت دشوار» شود.»

وی افزود: «موضع اسکاتلند که از سوی SNP به عنوان بزرگترین حزب آن اعلام شده، مبتنی بر درخواست از مقامات انگلیسی برای ممانعت از خروج سخت و شدید این کشور از اتحادیه اروپا و حفظ جایگاه آن در بازار مشترک اروپاست حال آنکه با توجه به سخنان اخیر «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا، خروج انگلیس از این اتحادیه به احتمال زیاد دشوار و سخت خواهد بود.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم که بسیاری از کشورهای اروپایی از انگلیس که همچون کودکی لوس رفتار می‌کند، خسته شده و به ستوه آمده‌اند و البته معتقدم که در این خصوص حق با آنهاست. آنها می‌توانند بگویند: می‌خواهید از اتحادیه اروپا خارج شوید؟...خارج شوید و چهارنعل تاختن را متوقف کنید...ما پس از خروج شما درباره توافقات و پیمان‌های تجاری گفت‌‌وگو خواهیم کرد.»

این نماینده پارلمان انگلیس در ادامه خاطرنشان کرد: «چنانچه انگلیس رایزنی و مذاکره به شیوه دوستانه را آغاز کرده و از بی‌حرمتی‌های فرهنگی دست بردارد، احتمالا خواهد توانست از تحقق سناریوی خروج سخت از اتحادیه اروپا جلوگیری به عمل آورد. دولت انگلیس نمی‌خواهد آنچه را این کشور در قرن بیست و یک در قالب جزیره‌ای کوچک و نه چیز دیگر از خود نشان داد، بپذیرد اما زمانیکه آنها این واقعیت را بپذیرند، مذاکرات رضایت‌بخش‌ خواهد بود و احتمالا از تحقق برگزیت دشوار پیشگیری خواهد شد اگرچه گمان نمی‌کنم که چنین چیزی به واقعیت بپیوندد.»

وی در پایان گفت: «وضعیت سیاسی کنونی بسیار پیچیده است چرا که دولت انگلیس یک چیز می‌خواهد، اسکاتلند چیز دیگر و اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عضو آن چیز دیگری را؛ اما باید توجه داشت که این اختلافات سیاسی از طریق مذاکره که البته دولت انگلیس به دیده تحقیر به آن نگریسته و تک‌گویی را بر آن ترجیح می‌دهد، قابل حل و فصل هستند.»


هفته گذشته، ‌3 ماه بعد از برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا سرانجام نخست وزیر این کشور اعلام کرد مذاکرات خروج را آغاز و دوساله این مذاکرات را به اتمام خواهد رساند. این فرآیند سریع انگلیس را از بازار واحد اروپا جدا می‌کند که به همین دلیل ضررهای اقتصادی زیادی به این کشور وارد می‌کند.

طبق گزارش‌ها و تحلیل‌های منتشر شده، بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا، از بازار واحد اروپا خارج می‌شود که این امر می‌تواند زیان‌های مالی زیادی به بخش‌های مختلف آن وارد کند. این در حالیست که مقامات این کشور مدعی هستند با خروج از بازار واحد، بازارهای جهانی با روی بازتر به استقبال محصولات این کشور می‌آیند.

اخیرا گزارشی منتشر شد که بر اساس آن اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا جدا شود زیان اقتصادی که این کشور را تهدید می‌کند معادل از دست رفتن درآمد 40 میلیارد پوندی خواهد بود و این زیان به بخش‌های کلیدی اقتصادی و صنایع آسیب می‌زند.

این گزارش بعد از اعلام «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا درباره آغاز فرآیند خروج تا ماه مارس آینده،‌ هشدار داد در این فرآیند خروج هیچ سودی برای بانک‌ها وجود ندارد.

این گزارش همچنین هشدار داد برگزیت حدود 70 هزار شغل و 10 میلیارد پوند درآمد مالیاتی را در معرض خطر می‌گذارد.

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...