نسخه چاپی

مسكو:ما برای مبارزه با تروریسم به سوریه آمدیم

سفیر روسیه در انگلیس در یادداشتی در روزنامه گاردین نوشت كشورش برای مبارزه با تروریسم وارد سوریه شده و در آستانه موفقیت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «الکساندر یاکوونگو»، سفیر روسیه در انگلیس در یادداشتی در روزنامه گاردین، روز یکشنبه نوشته کشورش برای مبارزه با تروریسم وارد سوریه شده و در حال رسیدن به موفقیت در راستای این هدف است.

دیپلمات روس با یادآوری اینکه ارتش روسیه از روز 30 سپتامبر سال 2015 حملات هوایی در سوریه را آغاز کرده، درباره شرایط حاکم در ان زمان در سوریه می‌نویسد: «ائتلاف غربی برای چندین سال در آنجا فعال بود و برای حمایت از 'معارضان میانه‌رو' که بسیار مورد تمجید بودند بمب و موشک پرتاب می‌کرد. اما باز هم سوریه در آستانه فروپاشی بود.»

«یاکوونگو» سپس به پیشروی‌های گروه تروریستی داعش و جنایت‌ها و اقدامات متجاوزانه این گروه اشاره کرده است. وی سپس می‌نویسد: «یک سال بعد از اینکه روسیه نیروهایش را در پاسخ به درخواست دولت قانونی سوریه به آنجا فرستاد، این تصویر، متفاوت به نظر می‌رسد. داعش که بیش از 4600 مایل مربع از سرزمین‌ها و نزدیک به 35 هزار نفر از پیکارجویانش را از دست داده رو به عقب‌نشینی است.»

این دیپلمات روس تأکید کرده که «اما روسیه برای جنگ به سوریه نیامده است. ما برای پاک کردن این کشور از تروریست‌ها و افراطی‌ها و برای ایجاد شرایط برای یک فرایند صلح به اینجا آمدیم.»

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...