نسخه چاپی

ویكی‌لیكس روابط دوستانه كلینتون و «گلدمن ساكس» را فاش كرد

وب سایت افشاگر ویكی‌لیكس اسنادی را فاش كرد كه از روابط دوستانه كلینتون و شركت گلدمن ساكس پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از نیویورک‌تایمز، «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات سال 2013 یک سخنرانی را که به میزبانی شرکت «گلدمن ساکس» برگزار شد، ارائه داد و مبلغی را دریافت کرد. کلینتون در آن زمان اعلام کرد تصمیمش برای شرکت درانتخابات قطعی نیست.

کلینتون در این سخنرانی پیشنهادی دوستانه را برای «لوید بلنکفین،» مدیر بانک مذکور مطرح کرد: «به نظر من تو باید گلدمن ساکس را ترک کنی و یک آشپزخانه سوپ جوجه در جایی دیگر برای خودت راه اندازی کنی. سپس تو به یک افسانه در زمان خودت تبدیل می‌شوی.»

زمانیکه سناتور «برنی سندرز،» رقیب کلینتون در انتخابات، از وی به دلیل دریافت حدود 225 هزار دلار برای هر سخنرانی انتقاد کرد؛ کمپین انتخاباتی کلینتون از انتشار متن سخنرانی‌هایش خطاب به شرکت‌های «وال استریت،» در زمان رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها امتناع کرد.

اما سازمان «ویکی‌لیکس» شنبه متن سه سخنرانی کلینتون در گلدمن ساکس را که از سوی هکرها از حساب کاربری یکی از دستیاران وی به دست آمده بود، منتشر کرد.

ارتباط دوستانه کلینتون با بلنکفین و دیگر مدیران اجرایی وال استریت در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها به نفع وی نبود؛ زیرا سندرز با استناد به این سخنرانی‌ها اعلام کرد کلینتون بیش از حد به وال استریت نزدیک است.

با اینکه کلینتون معمولا به متن سخنرانی وفادار می‌ماند، در این دیدارهای خصوصی راحت تر صحبت می‌کند. با اینکه اعضای کمپین انتخاباتی کلینتون در خصوص حرف‌هایی که وی می‌زند و بار سیاسی آنها بسیار حساس هستند، وی در حضور مخاطبانی که در جلسات خصوصی حضور می‌یابند راحت تر و آزادانه صحبت می‌کند.

کلینتون در یکی از جلسات پرسش و پاسخ با بلنکفین، تجربه خود را در بحث با یک دیپلمات چینی در خصوص دریای جنوبی چین بازگو می‌کند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطاب به بلنکفین می‌گوید: «او [دیپلمات چینی] به من می‌گوید «ما ادعای مالکیت هاوایی را مطرح خواهیم کرد» و من گفتم «بله. ولی ما مدرک داریم که آن را خریده‌ایم، آیا شما هیچ سندی دارید که نشان دهد این مکان‌هایی که ادعای مالکیت آن را دارید خریده‌اید؟»

بلنکفین در پاسخ می‌گوید: «اما آنها مجبورند نیوجرسی را بگیرند.»

کلینتون: «نه نه نه، ما به آنها یک ایالت قرمز [جمهوری‌خواه] می‌دهیم.»

این سخنرانی‌ها در ژوئن و اکتبر 2013 ایراد شده‌اند؛ اما کاملاً مشخص است کلینتون از همان زمان در حال فراهم کردن زمینه‌های سیاسی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.»

کلینتون در این خصوص گفته بود اگر تصمیم داشته باشد در انتخابات شرکت کند باید از سال 2014 به جمع‌آوری منابع مالی بپردازد و از چگونگی پوشش اخبار کمپین انتخاباتی از سوی رسانه‌ها سخن به میان آورده بود.

ایمیل‌های هک‌شده نشان می‌دهد کمپین کلینتون درخصوص متون منتشر شده وال استریت نگران است.

۱۳۹۵/۷/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...