نسخه چاپی

روسیه شركت پالایشگاهی هند را می‌خرد

۴۵ درصد سهام اسار اویل هند به ارزش ۱۳ میلیارد دلار به شركت روسی روسنفت فروخته می شود.

به گزارش نما به نقل از بلومبرگ، بخش مهمی از سهام استار اویل هند به قیمت 13 میلیارد دلار به شرکت روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه و کنسرسیومی متشکل از شرکت ترافیگورا و شرکت یونایتد کپیتال پارتنرز فروخته می شود.

گروه اسار روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، 49 درصد از سهام شرکت اسار اویل را که بزرگترین مشتری هندی نفت ایران به شمار می رود به قیمت 728 میلیارد روپیه (10.9 میلیارد دلار) روسنفت و این کنسرسیوم خواهد فروخت.

پراشانت روئیا، مدیر گروه اسار گفت، این معامله که به صورت نقدی صورت می گیرد، به گروه اسار کمک خواهد کرد تا بیش از 50 درصد از بدهی های خود را بپردازد. گروه اسار علاوه بر صونعت نفت در زمینه تولید فولاد و بنادر هم فعالیت دارد. این معامله شامل فروش دومین پالایشگاه بزرگ هند مستقر در منطقه وادینار است و 2 میلیارد دلار دیگر نیز بابت خرید یگ پایانه بندری و یک نیروگاه برق که به تامین برق این پالایشگاه کمک می کند پرداخت خواهد شد.

روئیا گفت، انتظار می رود تمام مجوزهای لازم تا پایان امسال صادر شود و بخش عمده ای از پول این معامله صرف بازپرداخت بدهی های شرکت شود. این بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در هند خواهد بود.

بر اساس آمارهای تانکری، اسار اویل در شش ماهه نخست امسال روزانه بیش از 148 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که بیش از 40 درصد خرید نفت هند از ایران را تشکیل داده است. به گفته مدیرعامل شرکت اسار اویل، این شرکت حدود یک سوم نیاز نفتی پالایشگاه 20 میلیون تنی خود را از ایران تامین می کند.

این قرارداد نشان می دهد که چگونه کشورهای بزرگ تولید کننده نفت برای جذب مشتریان نفتی حاضر به سرمایه گذاری در پالایشگاه های کشورهای مصرف کننده نفت هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار نفت را به خود اختصاص دهند.

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...