نسخه چاپی

اردوغان: اجازه نمی دهم مشتی بی سر و پا تركیه را تجزیه كنند، فعلا در موصل خواهیم ماند!

رئیس جمهور تركیه در اظهاراتی درباره عملیات قریب‌الوقوع نظامی برای بازپس‌گیری شهر موصل عراق گفت، مردم موصل باید در موصل زندگی كنند.رئیس جمهور تركیه گفت: به مشتی بی سر و پای عضو پ ك ك اجازه نمی دهیم تركیه را تجزیه كنند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه قصد خروج از پایگاه بعشیقه را ندارد، گفت: آیا ما می توانیم مردم موصل را به حال خود رها کنیم؟

رئیس جمهور ترکیه گفت: به مشتی بی سر و پای عضو پ ک ک اجازه نمی دهیم ترکیه را تجزیه کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، رئیس جمهور ترکیه دیروز در مراسمی در دانشگاه رجب طیب اردوغان در شهر ریزه با بیان این مطلب افزود: ما به گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش نیز اجازه تجزیه منطقه را نخواهیم داد. آنان ارتباطی با اسلام ندارند. آنان پلیدند و فقط چهره دین زیبای ما را مخدوش می کنند.

اردوغان «پ ی د» و «ی پ گ» را گروه های وابسته به پ ک ک توصیف کرد و گفت: برخی قدرت ها از این گروه ها حمایت می کنند و به آنان سلاح می دهند.

آنان در جنوب کوبانی باند فرود هواپیما احداث می کنند. این اقدامات را باید پس از گفتگو و رایزنی با ما انجام دهند. چنین اقداماتی نباید با رایزنی با «پ ی د» صورت گیرد. باید این موضوع را بپذیرند که این گروه دنباله پ ک ک است.

وی گفت: شما در ناتو متحد ما هستید اما ترکیه را به کنار گذاشته و با یک گروه تروریستی همراه شده اید. بهانه شما آنست که این گروه با داعش می جنگد اما آیا چنین حرف بیهوده ای پذیرفتنی است؟

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه قصد خروج از پایگاه بعشیقه را ندارد، گفت: آیا ما می توانیم مردم موصل را به حال خود رها کنیم؟

اردوغان افزود: نیروهای ائتلاف می گویند ترکیه برای مشارکت در مبارزه با داعش باید از دولت مرکزی عراق اجازه بگیرد اما باید بگویم که هنگامی که ما پایگاه بعشیقه را تاسیس کردیم دولت مرکزی عراق به ما مراجعه کرد و به ما گفت که دایر کردن پایگاهی توسط ترکیه در بعشیقه اقدام بجایی خواهد بود.

آنان با احمد داوداوغلو نخست وزیر وقت ترکیه دیدار کردند و پس از آن ما پایگاه بعشیقه را تاسیس کردیم.

اردوغان گفت:‌ ترکیه قصد ندارد از پایگاه بعشیقه خارج شود ما تا زمانی که مسئله موصل حل شود در آنجا خواهیم ماند.

وی افزود: مسئله تلعفر نیز این گونه است. این منطقه 400 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنان شیعه و نیمی دیگر سنی هستند. این موضوع را همه بدانند که تا زمانی که صلح به تلعفر بازنگردد ما این منطقه را نیز رها نخواهیم کرد.

۱۳۹۵/۷/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...