نسخه چاپی

سردار صفوی: داعش از عراق خارج شود، به سوریه می‌رود

مشاور عالی نظامی رهبری، گفت: صلح در منطقه به نفع همه كشورها و تداوم جنگ به ضرر تمامی آن‌هاست و ایران نیز به طور جدی به دنبال صلح و امنیت در منطقه و مقابله با هرگونه تروریسم است.

به گزارش نما، سردار رحیم صفوی صبح دوشنبه در نشست تخصصی بحران‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه و جهان اسلام که در سالن کنفرانس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به این که کشورهای غربی می‌کوشند تا در برابر امواج بیداری اسلامی نوعی مقابله و مقاومت را به وجود آورند،‌ اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ کشورهای غربی و جهان سلطه جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است به طوری که آن‌ها به‌دنبال مدیریت راهبردی در برابر موج‌های بیداری اسلامی هستند و می‌کوشند با گسترش و تقویت نیروهای تروریستی در منطقه جهاد و مقاومت را که در فرهنگ اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است به سمت تهدید و ترور بکشانند.
او ادامه داد: آن چه در اسلام به عنوان جهاد برای آزادی کشورهای مظلومی چون فلسطین مطرح بود، امروز به جهاد با شیعیان و مسلمانان بدل شده است و این در حالی است که علمای بزرگ الازهر رسماً اعلام کرده‌اند که وهابیت جزو مذاهب اسلامی نیست که این اعلام نظر معنای بزرگی دارد و نشان می‌دهد که کشتن مسلمانان تا چه اندازه زشت و ناپسند و یک عمل حرام است.

مشاور عالی نظامی رهبری هم‌چنین با تأکید بر این که کشورهای غربی به دنبال گسترش فکر پلید کشتن شیعیان در منطقه هستند، اظهار کرد: این فکر پلیدی است که از ده‌ها سال پیش توسط کشورهای جهان سلطه در منطقه مطرح شده است که شیعیان و علویان کشته شوند و این در حالی است که همین علویان در سوریه سال‌ها در کنار سایر مذاهب در آرامش زندگی کرده‌اند و در ترکیه نیز 20 میلیون علوی وجود دارد که بدون مشکلی با سایر مذاهب در این کشور زندگی می‌کنند.

صفوی با بیان این که اساس اسلام مبتنی بر صلح است، افزود: آن‌قدر که ما از اسلام فهمیده‌ایم این است که اساس این دین بر صلح قرار دارد و جنگ تنها یک عارضه به شمار می‌آید و فردا که امام زمان (عج) ظهور کند صلح و عدالت را در جهان پیاده خواهد کرد و این در حالی است که عده‌ای می‌خواهند ملت‌های مسلمان را به جان هم بیاندازند و آن‌ها را به جنگ بکشند.

وی ادامه داد: از نظر ما یکی از هدف‌های بزرگی که در سوریه و عراق وجود دارد این است که اگر بازیگران اصلی در بحران‌های این دو کشور که در یک سوی آن آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر چون ترکیه، قطر و اردن و رژیم صهیونیستی وجود دارند در برابر ائتلاف ایران،‌ سوریه، روسیه و عراق قرار گیرند تا اگر بتوانند در نظام سیاسی سوریه تغییر ایجاد کنند و حاکمیت آن‌جا را تغییر دهند.

مشاور عالی نظامی رهبری، تأکید کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که پس از تغییر نظام سیاسی سوریه جنگ را به سمت لبنان و مقابله با حزب‌الله بکشانند و بعد از تسلط بر عراق، هدف نهایی‌شان را عملی کنند که همان ایجاد ناامنی و بحران در منطقه و کاهش وزن ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران است.

صفوی با اشاره به وابستگی برخی کشورهای عرب منطقه به کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: برخی از کشورهای عرب منطقه خود را در همکاری با کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند که البته پیش از این هم با آن‌ها همکاری داشته‌اند اما در حال حاضر این همکاری را رسماً اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: از 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی حدود 12 کشور دارای نظام پادشاهی هستند، چهار کشور نظام جمهوری اسلامی دارند و مابقی نیز نظام جمهوری را برگزیده‌اند و طبعاً آن کشورهایی که نظام پادشاهی دارند کم‌تر نظام‌های محبوبی به شمار می‌روند.

مشاور عالی نظامی رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که هدف کشورهای غربی و جهان سلطه ایجاد بی‌ثباتی سیاسی در کشورهای مسلمان است، اظهار کرد: ریشه شکل‌گیری گروه‌های تکفیری به برنامه‌ریزی‌های سازمان‌های جاسوسی غربی باز می‌گردد که به دنبال دشمنی با امت اسلامی هستند و می‌کوشند که کشتار و درگیری شدید میان مسلمانان را ایجاد و تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که شهر موصل در عراق شاید تا آخر امسال آزاد شود، اظهار کرد: اگر داعش از عراق خارج شود، به سوریه می‌رود که طبعاً مشکلات بیش‌تری را در این کشور به وجود خواهد آورد و حتی این احتمال وجود دارد که این ایدئولوژی تکفیری در منطقه و کشورهای شمال آفریقا یا مرکز این قاره و نیز آسیای غربی شیوع پیدا کند.

صفوی هم‌چنین در هشداری به سیاستمداران کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: ما به سیاستمداران این کشورهای و هم‌پیمانان‌شان در منطقه هشدار می‌دهیم که حمایت‌شان از گروه‌های تکفیری در نهایت به ضرر کشور خودشان تمام می‌شود و این گروهک‌ها کشورهای آن‌ها را هدف حمله‌های خود قرار خواهند داد اما ما امیدواریم همکاری‌ها برای مبارزه با گروه‌های تکفیری تداوم یابد و ایران در این مسیر پیروز شود و با سربلندی از عراق و سوریه خارج شود چرا که این موضوع راهبردها را در منطقه به نفع ایران تمام خواهد کرد و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در بازی بزرگ منطقه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

او با اشاره به این که ایجاد صلح در منطقه به نفع همه کشورهاست، اظهار کرد: این بدیهی است که ایجاد صلح در منطقه به نفع تمامی کشورها و ادامه جنگ به ضرر همه است و جمهوری اسلامی ایران نیز به جد پیگیر ایجاد صلح و امنیت در منطقه و مقابله با گروه‌های تروریستی و مخصوصاً گروه‌های تکفیری است که در یمن، عراق و سوریه مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ما امیدوار هستیم کشورهایی که دلسوز انسانیت هستند برای پایان بخشیدن به تروریسم و فعالیت گروه‌های تکفیری به یک همکاری جمعی برسند.

۱۳۹۵/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...