نسخه چاپی

كره شمالی بار دیگر خود را كشوری اتمی خواند

كره شمالی روز دوشنبه برای چندمین بار برنامه توسعه تسلیحات هسته ای و موشكی خود را مورد تقدیر قرار داد و اعلام كرد كه یك كشور اتمی است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کره شمالی روز دوشنبه برای چندمین بار برنامه توسعه تسلیحات هسته ای و موشکی خود را مورد تقدیر قرار داد و اعلام کرد که یک کشور اتمی است.

این چندمین بار بخصوص در سال جاری میلادی پس از دو آزمایش هسته ای است که این کشور چنین ادعایی را مطرح می کند.

کره شمالی معمولا پس از آزمایش های اتمی خود بیانیه هایی منتشر و بر هسته ای بودن خود تاکید می کند.

با وجود این کشورهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن همچنان این ادعا را رد کرده و از شناسایی رسمی این کشور به عنوان یک حکومت دارای تسلیحات اتمی خودداری می کنند.

تازه ترین ادعا امروز و در جریان نودمین سالگرد ایجاد تشکیلات ضد امپریالیستی در این کشور و تنها یک هفته پس از برگزاری مراسم تاسیس حزب حاکم کارگر مطرح شده است.

گفته می شود که اتحادیه مبارزه با امپریالست اولین بار توسط «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در سال 1926 برای مقابله با استعمار ژاپن بین سال های 1910 تا 1945 میلادی تشکیل شد.

خبرگزاری یونهاپ می نویسد که از دیدگاه کره شمالی این تشکیلات در واقع زیربنا و ریشه شکل گیری حزب حاکم کارگر است که بر این کشور حکومت می کند.

کره شمالی در بیانیه امروز خود به مناسبت این سالگرد خاطرنشان کرد که دو آزمایش هسته ای و تعدادی پرتاب موشک های بالستیک در سال جاری میلادی، اتمی بودن این کشور را به خوبی تایید می کند.

پیشتر در ماه می (اردیبهشت - خرداد) امسال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسم کنگره بزرگ حزب حاکم گفت که همواره از ساخت تسلیحات هسته ای و پیشبرد این برنامه دفاع خواهد کرد.

بیانیه جدید پیونگ یانگ تصریح می کند: اگرچه ما یک کشور هسته ای هستیم اما می خواهیم با کشورهای دیگر رابطه گسترده تری داشته باشیم.

همزمان امروز اعلام شد که «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی این کشور را فردا سه شنبه به قصد دیدار از آمریکا و حضور در چهل و هشتمین نشست رایزنی های امنیتی دو کشور و گفت وگو با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود ترک می کند.

گزارش ها حاکی است که یکی از اصلی ترین موضوعات در دستور کار مذاکرات دو وزیر دفاع و نشست امنیتی دو کشور مساله تسلیحات هسته ای کره شمالی است.

۱۳۹۵/۷/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...